A Bentley vezérigazgatója beszélt arról, hogy a márka elkötelezett a villanyosítás felé. Sok minden változik meg ezzel, például a neves gyártó is belép az 1000 lóerő feletti kategóriába.
Az elektromos hajtások terjedése egyre komolyabban megfigyelhető a luxusautók kategóriájában is. A Rolls-Royce már le is leplezte az első villanyos modelljét, de a Bentley is gőzerővel készül belépni az elektromos autók világába. Az új korszakról most a márka vezérigazgatója, Adrian Hallmark beszélt az Autocar magazinnak.
A Bentley vezér például kihangsúlyozta, hogy szó sincs arról, hogy ezzel csupán Bentley emblémás elektromos autókat hoznak létre, hanem az elektromos korszakban is meg kell maradnia a márka értékeinek. Ilyen például a teljesítmény kérdése is, mellyel kapcsolatban igencsak komoly ígéreteket tett a vezér.
„Az új hajtásláncaink nagyjából 50 és 100 százalék közötti teljesítmény-többlettel rendelkeznek majd, mint amit jelenleg kínálunk a vásárlóinknak, szóval erőben nem lesz hiány”- hangzott a kijelentés. Ez azt jelenti, hogy az átlag Bentley a jövőben az 1000 lóerős kategóriát képviseli majd, de akár ennél jóval erősebb is lehet egy-egy sportosabb példány.
Hallmark elárulta azt is, hogy a brutális teljesítmény nem jelenti azt, hogy hatótáv terén kompromisszumot kell kötniük majd a vásárlóknak, azaz átlag 600 kilométeres egy töltéssel megtehető távolsággal kell számolnunk a jelenlegi állás szerint. Persze, ez egyben azt is jelenti, hogy a Bentley kimondottan méretes akkumulátor csomagokkal készül, de a vezérigazgató ebben sem lát kivetnivalót: gyorstöltéssel 20 perc alatt lehet majd feltölteni az autók akkumulátorát 10 százalékról 80 százalékra.
Természetesen ez azt is jelenti, hogy a jövő Bentley modelljei nem lesznek pehelysúlyúak. Viszont eddig sem voltak azok, így plusz párszáz kiló a gyáriak véleménye szerint nem fogja alapvetően megváltoztatni a járgányok karakterisztikáját, főleg a szóban forgó többlet teljesítménnyel.
Hallmark azt is megindokolta, hogy miért veszik ennyire komolyan a villanyosítást: a gyári felmérés szerint a vásárlóik csaknem 70 százaléka tervezi, hogy a jövőben elektromos autóra vált. Ez azt is jelenti, hogy ha ők nem kínálnak villanyos alternatívát, akkor vásárlókat vesztenek, ami megengedhetetlen a jelenlegei versenyhelyzetben.