Bár a Toyota gőzerővel fejleszti az elektromos palettáját, azért a hidrogén-tüzelőanyagcellás hajtásláncot sem hagyják el. Éppen ellenkezőleg, már készül a következő generáció, mely a mostaninál jóval olcsóbban kínálhat nagyobb hatótávot.
Nem kérdéses, hogy a Toyota egyre inkább elköteleződik az elektromos hajtások felé, de ez közel sem jelenti azt, hogy a japánok nem keresnek más alternatív megoldásokat is. Ott van például a hidrogén-tüzelőanyagcellás hajtás, melyben komoly tapasztalatokkal rendelkeznek máris a Mirai modellnek köszönhetően.
A jövőben azonban élhetőbb és olcsóbb megoldást szeretnének a japánok, így elkezdtek a következő generációs tüzelőanyagcellás hajtásláncon dolgozni, mely a tervek szerint nem csak 50 százalékkal olcsóbb lesz a mostaninál, de takarékosabb és testreszabhatóbb is lesz.
Az egyik újdonság, hogy a rendszer kisebb tartályokból áll majd össze, azaz a csomag mérete variálhatóbb lesz autó adottságainak függvényében. Mindezek mellett a hidrogén-előállítást tennék hatásosabbá új vízelektrolizátor alkalmazásával, illetve a biogáz használatával is kísérleteznek a gyáriak. Az utóbbi hulladék és romlott élelem felhasználásával valósulna meg.
Fontos, hogy az új rendszert elsődlegesen kereskedelmi célú felhasználásra tervezik, így olyan javaslatokat is felvetett a Toyota, mellyel tovább segíthető a hidrogénes technológia elterjedése. Ilyen például, hogy egységes hidrogén-üzemanyag tartályokat kapjanak az európai, amerikai és ázsiai tehergépek, mellyel 25 százalékkal csökkenteni lehetne a fejlesztési és gyártási költségek.
A kiadott közleményben elhangzik, hogy mindezek mellett fontos lenne a hidrogén árának csökkentése és az ellátási hálózat bővítése is, ami érdekében a Toyota továbbra is együttműködik partnereivel a hidrogén előállításában, szállításában és felhasználásában.