A Jaguar az elektromos átállás jegyében szépen lassan építi le a belsőégésű palettáját. Most az F-Pace búcsúzik, de előtte még kiadtak két különleges szériát a gyáriak.
A Jaguar az egyik olyan gyártó, mely egyelőre nem lépett vissza az agresszív elektromos átállásból, azaz folyamatosan építi le a belsőégésű palettáját. Most az F-Pace sztori ér véget két különleges szériával.
Az első ilyen a 90th Anniversary Edition, mely a gyártó elmondása szerint az innováció és a belsőégésű motorok gyártásának kilenc évtizede előtt tiszteleg. Lényegében egy nagyon magas felszereltségű modellről van szó R-Dynamic kiegészítőkkel, egyedi felnikkel és panoráma tetővel. A belső térben sportülésekkel és fekete-fehér bőrözéssel találkozhatunk.
Ennél az edíciónál hajtásláncok tekintetében nincs megkötve az ember keze, azaz mild hibrid rásegítéssel megtámogatott dízel és benzines változatok is elérhetők.
A másik különleges F-Pace kivitel már egy fokkal érdekesebb. Az SVR 575 Edition kéttónusú fényezést, egyedi 22 colos felniket és fekete kiegészítő elemeket kapott. A belső térben Windsor bőrözés és szintén sportülések jellemzik az autót, felszereltség tekintetében pedig minden benne van, ami csak lehetséges.
Itt csak egyetlen lehetőség van motorizáltság kérdésében. Ez pedig nem más, mint a kompresszoros 5 literes V8, mely 575 lóerő leadására képes. Ez 25 lóerővel több, mint amit az „alap” kivitelek esetében tudott a motor, így javult a dinamizmus is. Most már 3,8 másodperc is elég a járgánynak, hogy elérje a 100 kilométeres óránkénti sebességet.
Ezzel tehát idén véget ér az F-Pace sztori, melyre azért boldogan tekint vissza a márka a közleményük szerint. Ezzel a modellel érkeztek meg ugyanis a crossover kategóriába a gyártó még 2015-ben, illetve az eltelt kilenc évben több mint 320 ezer példányt sikerült értékesíteni belőle.