Nem sokkal a koncepció leleplezése után már meg is érkeztek az első képek a sorozatgyártásra kész Smart #5 modellről. A 4,7 méter hosszú elektromos járgány akár 640 lóerős kivitelben is rendelhető lesz.
A Smart már közel sem az, amit régen megismertünk a Mercedes almárkájaként. Az egykor parányi benzines járgányokat kínáló gyártó ma már a kínai Geely többségi tulajdonában van, aminek eredményeként alapvetően megváltozott a stílus, amit képvisel. Akárcsak a Mini, a Smart is egyre nagyobb járgányokat mutat be, ráadásul teljesen elektromos hajtásokkal.
A legújabb dobásukat alig pár hete mutatták be először a Pekingi Autószalonon, most pedig megérkeztek az első képek a #5 sorozatgyártásra kész változatáról is. Bizony, egy 4,7 méter hosszú SUV-ról van szó, mely 2,7 méteres tengelytávjával kimondottan tágas belteret kínál majd a vásárlóknak. Igaz, képeken egyelőre nem mutatták meg az ötüléses belső kialakítást.
Azt viszont láthatjuk, hogy maga a dizájn jóval visszafogottabb lett, mint amit a tanulmány sejtetett. Elhagyták például a visszafelé nyíló hátsó ajtókat, a tetőre szerelt elemeket és a látványosan terepes felni-gumi összeállítást is egy városban használhatóbbra cserélték.
Hajtásláncok tekintetében többféle lehetőséget kínál majd a gyártó. A belépő szintet az első tengelyt hajtó egymotoros jelenti, de ez mindjárt elérhető lesz 340 vagy 363 lóerőnyi teljesítménnyel is. A kétmotoros összkerekes verzió esetében már 646 lóerős összteljesítményt jelölt meg a Smart, ami igazán komoly dinamizmust sejtet. Hatótáv? Ebbe még nem mentek komolyabban bele az illetékesek, csupán annyit tudhatunk, hogy akár 500 kilométer feletti távról is beszélhetünk majd a megfelelő hajtáslánc-összeállítással.
A Smart #5 első körben az ázsiai piacon mutatkozik be, de egyes információk szerint könnyen globális modell is lehet belőle.