A Kia felfelé bővítette tovább az elektromos EV9 palettát. Az EV9 GT az eddigi legerősebb kivitel, de nem csak a teljesítmény az, amiben többet ad az újdonság, mint a gyengébb verziók.
A Kiától nem áll messze, hogy az elektromocs családi járgányokból is megcsinálja a sportos GT kiviteleket. Az EV6 is belépett az 500 lóerő feletti kategóriába, akkor miért ne pont a gigantikus EV9-cel ne tennék ezt meg a gyáriak?
Most meg is történt a dolog, azaz Amerikában bemutatkozott az EV9 GT, mely azért valamelyest más programozást kapott, mint a kisebb testvére. Míg az EV6 GT két elektromos motorja összesen 585 lóerőt tud leadni, az új EV9 GT-t 508 lóerőre korlátozták. Az első kerekeket egy 217 lóerős motor hajtja, míg a hátsó tengelyen egy 367 lóerős egység található. Nincs hivatalos magyarázat arra, hogy miért nem kapott ugyanannyi teljesítményt az EV9 GT, mint a csúcs EV6, de még így is 4,3 másodperc alatt éri el a 96 km/órás sebességet, ami egy ekkora jármű esetében rendkívül figyelemre méltó adat.
Annak érdekében, hogy az EV9 GT ne csak adatokban legyen dinamikus, a Kia elektronikus vezérlésű, választható felfüggesztéssel látta el, amely a kormányzási és fékezési reakciókat is képes módosítani. Az olyan módok, mint a Normál, Eco, Sport és My Drive eleve sokoldalú felhasználhatóságot biztosítanak, de a maximális szórakozáshoz egy lime-zöld GT gomb található a kormányon, amely minden energiát a vezető szolgálatába állít, felkeményíti a felfüggesztést és a kormányzást, illetve más hatásokkal is igyekszik sportosságot csiszolni a batár elektromos gépezetbe. A Kia emellett elektronikus önzáró differenciálművet is beépített a jobb kanyarsebességek érdekében.
Érdekes részlet a Virtuális Sebességváltó rendszer. Ez hagyományos váltóélményt utánzó rendszert kínál, amely szimulált „sebességváltásokat” és akár a gyorsulás korlátozását is biztosít a „fordulatszám korláton”. A Hyundai hasonló trükköt alkalmazott az Ioniq 5 N-nél, ami igencsak megosztóra sikeredett. Van, aki szereti, van azonban olyan is, aki értelmetlennek és zavarónak találja a dolgot.
A tipikus Kia GT stílusnak megfelelően az EV9 GT vizuális változásai visszafogottak, de azért könnyen észrevehetők. Egyedi 21 colos felniket kapott, amelyekben nagyobb, zöldre festett féknyergeket találhatunk. Az első lökhárító is kisebb módosításokon esett át, beleértve az aktív légbeömlőket és a fényszórók dizájnját is. Az utastérben az Alcantara betétekkel feldobott GT sportülések előnyeit élvezhetjük, de egyedi hangulatvilágítással és számos GT logóval is számolhatunk.
Egyelőre csak Amerikában lesz kapható a GT variáns, de várhatóan jövő év második felében megérkeznek majd vele a globális piacra is a koreaiak.