Visszatért a C 63 igazi lelke: V8-cal támad a Vuk Manufactur

A Mercedes-AMG legújabb C 63 S generációja sokakban csalódást keltett, hiszen a rajongók által imádott V8-as motor helyére egy 2,0 literes, négyhengeres hibrid hajtás került. Bár technológiai szempontból figyelemreméltó konstrukcióról van szó, a hagyományos AMG-érzés – a brutális erő és a mély, érces motorhang – sokak szerint hiányzik belőle. Ezt a hiányérzetet próbálta orvosolni a német Vuk Manufactur tuningműhely, amely elkészítette azt a változatot, amelyet a gyár sosem kínált: egy ikerturbós V8-assal szerelt C 63 S-t.

A projekt az EVOlution X nevet kapta, és nem pusztán motorcseréről van szó. A Vuk mérnökei a Mercedes-AMG 4,0 literes biturbó V8-asát építették be, amely rögtön visszahozza a klasszikus AMG-modellek nyers erejét és felejthetetlen hangját. Bár pontos teljesítményszámokat a cég még nem árult el, annyi biztos, hogy a karaktere jóval közelebb áll az előző generációk által képviselt élményhez, mint a gyári, négyhengeres hibrid.

A külső is radikálisan átalakult: az EVOlution X egy szélesített karosszériát kapott, amely a legendás Mercedes 190E Evo II versenyautó előtt tiszteleg. Az első lökhárítót hatalmas splitter egészíti ki, erősítő rudakkal megtámasztva. Oldalról nézve azonnal feltűnnek a drámaian szélesített első és hátsó sárvédők, amelyeket fekete, hatküllős könnyűfém keréktárcsák és új küszöbborítások hangsúlyoznak.

A hátsó rész sem maradt visszafogott: óriási szárny került a csomagtartóra, amely bármelyik Black Series modellhez méltó lenne. Az új diffúzor, az egyedi emblémák és a Petronas-zöld színű részletek – a splittereken, a küszöbökön és a diffúzoron – mind az agresszív, motorsport ihlette stílust erősítik.

A Vuk Manufactur összesen 63 darabot tervez készíteni a V8-as motorral szerelt W206 C 63 S-ből. Egyelőre nem tudni, hogy ezek közül mennyi kapja meg a teljes EVOlution X szélesített karosszériás csomagot, és az árakat sem hozták még nyilvánosságra. Az viszont bizonyos, hogy a ritkaság és a mérnöki munka értéke miatt ez a modell nem lesz elérhető mindenki számára – a vásárlóknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha hozzá akarnak jutni.

Miközben a Mercedes-AMG a jövőt a hibrid hajtásláncban látja, a Vuk EVOlution X megmutatja, milyen lenne, ha a márka ragaszkodna a klasszikus V8-as hagyományhoz. Ez az autó egyszerre tiszteletadás a múlt legendái előtt és üzenet a jelennek: a rajongók számára az igazi AMG-élmény még mindig a nyers teljesítményről, a különleges hangzásról és a karizmatikus megjelenésről szól.

És bár az EVOlution X újonnan is csak a legelszántabb gyűjtők számára lesz elérhető, könnyen elképzelhető, hogy néhány év múlva a használt autó piacán is felbukkan majd egy-egy példány – minden bizonnyal szédítő árakon.