A BYD prémium almárkája, a YANGWANG, átírta az elektromos szupersportautók történetét: az U9 Track Edition modell a németországi Papenburg tesztpályán 472,41 km/h-s csúcssebességet ért el, amivel augusztus 8-án hivatalosan is a világ leggyorsabb villanyautója lett.
A rekordot döntő U9 ugyanarra az e⁴ Platformra és DiSus-X felfüggesztési rendszerre épül, mint a sorozatban gyártott változat, ám itt debütált a világ első, 1200 voltos, ultranagy feszültségű villanyautó-padlólemeze. A négymotoros hajtáslánc motoronként 555 kW-ot ad le, így a rendszer összteljesítménye meghaladja a 3000 lóerőt. A teljesítmény/tömeg arány lenyűgöző: 1217 LE jut egyetlen tonnára.
Az intelligens nyomatékelosztás századmásodpercek alatt képes alkalmazkodni a vezetési körülményekhez, míg a DiSus-X aktív futómű nagy sebességnél is folyamatosan stabilizálja a karosszériát, akár extrém kanyarvételek közben is.
A Track Edition a sorozatgyártású U9 formavilágát viseli, ám továbbfejlesztett aerodinamikai elemekkel készült. Az opcionális szénszálas első légterelő sorozatgyártásban is elérhető, ezzel is jelezve, hogy a rekordautó technológiája nem csupán kísérleti jellegű. A speciális, fél-slick abroncsokat a Giti fejlesztette: különleges keverékük és kialakításuk minimalizálja a nyomatékveszteséget, csökkenti a gumikopást és javítja a stabilitást.
A rekordkísérletet Marc Basseng, a német autóversenyző teljesítette, aki tavaly is tartotta a korábbi csúcsot. „Azt hittem, elértem a határaimat, de a technológia ismét bebizonyította, hogy mindig van tovább” – mondta a futam után.
A 472 km/h-s sebesség nemcsak új világrekordot jelent, hanem új mércét is állít az elektromos szupersportautók számára: az U9 a fenntartható hajtást ötvözi extrém teljesítménnyel és kifinomult irányíthatósággal, biztonságos környezetben.