hirdetés

Jön az Alpine nagy visszatérése

Az önálló márkaként visszatérő Alpine bemutatta első új sportkocsijának prototípusát, amely egy éven belül gyártásba kerülhet – írtuk tavaly ilyenkor a márka feltámadásáról. 

Az 1955-ben alapított Alpine márka olyan sportkupékkal szerzett hírnevet, mint az A110, amelynek rali-változatát Ferjáncz Attila is vezette. 1973-ban a Renault vásárolta meg a kis gyártót, hogy a versenypályákon és a közutakon is még nagyobb sikerre tegyenek szert az Alpine modellek. A sportkupék azonban 1995 után kikerültek a franciák kínálatából, és csak hallani lehetett a nagy visszatérésről. Néhány évvel ezelőtt már bemutattak egy futurisztikus Alpine koncepcióautót, amely a Renault egy korábbi tanulmányán alapult, a tavaly nyáron leleplezett Celebration prototípus azonban már nagyon hasonlít ahhoz a sportkocsihoz, amely Alpine márkanéven ismét forgalomba kerül.

Most egy újabb prototípust mutatott be az Alpine, a Vision pedig a hírek szerint már 80 százalékban megegyezik azzal a modellel, amely egy éven belül gyártásba kerül. Az újdonság megtartotta az Alpine sportkocsik jellegzetes stíluselemeit, így a dupla fényszórókat és a lejtős tetővonalat. A műszaki tartalmáról még most sem árult el sokat a gyártó, de annyit tudni lehet, hogy az üvegszálas karosszéria alatt az új Renault Megane RS motorja dolgozik. A hátsó kerekek elé beépített turbós négyhengeres erőforrás egy automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és mintegy 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel az Alpine-t nulláról száz km/órás sebességre.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport első embere szerint nem marad egyedül az Alpine kínálatában az új sportkocsi, hiszen egy modellel nem lehetne a márkát feltámasztani. A Vision prototípus alapján készülő szériagyártmány 2016 végén mutatkozik be, az új sportkocsi pedig 2017-ben kerül a kiválasztott márkakereskedőkhöz az Alfa Romeo 4C, az Audi TT és a Porsche 718 Cayman ellenfeleként.