Egész életében arról álmodott, hogy egyszer vadászrepülőgépet fog vezetni? Ha van elég pénze, most megteheti! A francia Bell and Ross ugyanis megépítette a guruló vadászrepülőt. Az Aero GT nem csak futurisztikus külsejével hajaz a harci repülőkre, hanem menetteljesítményeivel is.
A svéd Saab megszűnése óta nem volt olyan autómárka, amelyik közvetlen repülőipari kapcsolattal dicsekedhetett volna – vagy azzal dicsekedve értékesíthette volna termékeit. De a francia Bell and Ross óragyártó cég hamar betömné ezt a piaci rést. A napokban bemutatott AeroGT nevű koncepcióautójuk ugyanis éppen olyan, mint amilyennek egy guruló vadászrepülőgépet elképzelnénk. A csupa markáns és éles vonallal rajzolt karosszériájú tanulmányautó hivatalos célja az, hogy új óra-formaterveket inspiráljon, de persze sokkal inkább figyelemfelkeltő eszköz. És még azt sem zárják ki, hogy kellő érdeklődés esetén akár gyártsák is a különlegesen alacsony és 4,7 méter hosszú járművet. A csekély légellenállású, aerodinamikailag kiemelkedően hatékony karosszéria minden apró részlete a repülőgépek világát tükrözi. Különösen igaz ez a hátsó traktusra, ahol a két hatalmas kipufogót úgy helyezték el, hogy azok iker-sugárhajtóművekhez hasonlóan meredjenek hátrafelé. De nem csak a formavilág idézi a vadászgépeket, hanem (némi túlzással persze), de az autó menetteljesítményei is, hiszen a 4,2 literes, 600 lóerős biturbós V8-as motorral szerelt szörnyeteg a tervezők szerint három másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 330 km/h.