Nincs könnyű helyzetben mostanság az autóipar, aminek köszönhetően egyre több márka jelent be megszorításokat globális viszonylatban is. Most például a Porsche és a Volvo is komoly leépítéseket lebegtetett be költségcsökkentési okokra hivatkozva.
Nincs könnyű helyzetben mostanság az autóipar, aminek köszönhetően egyre több márka jelent be megszorításokat globális viszonylatban is. Most például a Porsche és a Volvo is komoly leépítéseket lebegtetett be költségcsökkentési okokra hivatkozva.
A Nissan pénzügyi helyzete mostanság nem igazán rózsás, ami miatt a japán gyártó sorra jelenti be azokat a terveket, mellyel igyekeznek kihúzni az első komoly befektető megérkezéséig. A legújabb fejlemények szerint már ott tartanak, hogy a főhadiszállásukat is pénzzé teszik, amit aztán természetesen azonnal vissza is bérelnek.
Dimenziót váltott a Volkswagen, azaz a márka legújabb villanybusza, az ID. Buzz ezúttal 1:87 méretarányban készült el, és teljesen működőképes formában gurul Hamburg híres Miniatur Wunderland terepasztalán. Sőt, még egy apró lakókocsit is húz maga után, ha pedig elkezd lemerülni, töltőt keres magának az asztalon.
A Fiat egy új, városi teherszállításra szánt modellel bővíti kínálatát: a Tris névre keresztelt jármű elsősorban fejlődő piacokon – például Afrikában és a Közel-Keleten – jelenik meg, de idővel akár Európában is forgalomba kerülhet.
Noha az SUV-k népszerűsége Európában egyre nő, a Nissan még nem mondott le a kisautók szegmenséről. Ennek újabb bizonyítéka a Micra hatodik generációja, amely teljesen elektromos hajtáslánccal érkezik, és technikai alapjait a Renault 5 E-Tech-tel közösen fejlesztett CMF-BEV platform adja. A Nissan azonban saját, játékosabb dizájnt választott, amely segít megkülönböztetni a Micrát a többi villanyautótól.
Az ázsiai piacon már egy ideje jelen van, de most végre hozzánk is megérkezett a legkisebb elektromos BYD, a Dolphin Surf. Az árazással megint odatette magát a kínai márka, az európai változat induló ára ugyanis éppen 8 millió forint alatt maradt.
A Toyota új elektromos modellváltozattal bővíti kínálatát: a bZ4X alapjaira épülő kombi karosszériás verzió, a bZ4X Touring érkezését jelentették be, amely nemcsak nagyobb csomagtérrel, hanem erősebb hajtáslánccal is rendelkezik, mint az alapmodell. A jármű hivatalosan az áprilisi New York-i Autószalonon debütált, a piaci bevezetésére pedig 2026 tavaszán kerülhet sor Európában.
A Volkswagen kimondottan az elektromos paletta felépítése miatt hozta létre az ID modellneveket, de a német gyártó szerint a jövőben már nincs szükség a villanyos modellek ilyen szintű elkülönítésére. 2026-tól jönnek a hagyományos elnevezéssel jelölt elektromos Volkswagenek.
Két évtizedes együttműködés után új szintre emelheti partneri viszonyát a Nissan és a kínai állami tulajdonú Dongfeng. A japán gyártó ugyanis azt tervezi, hogy globális gyártóbázisait megosztja kínai partnerével. Ez a lépés különösen érzékeny pillanatban érkezik, hiszen a Nissan jelentős leépítésekre és üzembezárásokra készül a világszerte gyengülő piaci pozíciói miatt.
A DS Automobiles bemutatta az N°4-et, amely a márka szerint a kompakt prémium ferdehátú szegmensben kínál alternatívát, többféle hajtáslánccal és átdolgozott külső-belső dizájnnal.