Auto tipusa

Az Audi bemutatta a megújult Q3-ast, amely még 2025 vége előtt piacra kerül Európában. A harmadik generációs szabadidő-autó nemcsak látványosabb formát kapott, de hatékonyabb, modernebb és prémiumabb is lett, mint elődje. A vásárlók benzines, dízel- és plug-in hibrid hajtásláncok közül választhatnak, akár 268 lóerős teljesítménnyel.

Tovább

A Volvo és a Polestar új, prémium szintű zenei élményt kínál, amely nemcsak az audiofil közönséget célozza meg, hanem a technológiára fogékony autósokat is. A fejlesztés alapját a világ egyik legismertebb zenei helyszíne, a londoni Abbey Road Studios adja, a cél pedig a stúdió ikonikus hangzásának reprodukálása az autóban.

Tovább

A BMW visszatérhet a hatótávnövelt elektromos járművek (range-extended EV, azaz REx) gyártásához, miután évekkel ezelőtt nyugdíjazta az i3 REx modellt. A német Automobilwoche értesülései szerint az iX5 lehet az első új típus, amely ezt a hajtásláncot kapja, ezzel a hatótáv akár 1000 kilométer is lehet.

Tovább

A Maserati és az Alfa Romeo jövője szorosabb együttműködésen múlhat – a két olasz márka közös stratégiával próbálja biztosítani fennmaradását a Stellantis konszernen belül. A cél az, hogy közös fejlesztésekkel és hatékonyabb működéssel csökkentsék a költségeket, miközben megőrzik önálló arculatukat.

Tovább

Újra feltámad a GTI név a Peugeot kínálatában, ám ezúttal nem egy hagyományos benzinmotoros kisautó, hanem egy villanyhajtású sportkompakt viseli a három betűt. A Le Mans-i 24 órás versenyhétvégén bemutatott E-208 GTI új mércét állíthat a kis méretű elektromos hot hatch kategóriájában, miközben tiszteleg az 1984-es 205 GTI előtt, amely több mint négy évtizede megalapozta a Peugeot sportos hírnevét.

Tovább

A Bugatti leleplezte a Tourbillon fejlesztését bemutató videósorozatának legújabb epizódját, amelyben Mate Rimac vezérigazgató ezúttal a hibrid hajtáslánc kulisszatitkairól rántja le a leplet. A Tourbillon nem csupán technológiai bravúr, de újabb példája annak, hogyan lehet ötvözni a belső égésű motorok emocionális élményét az elektromos hajtás azonnali reakcióival, mindezt úgy, hogy a végeredmény nemhogy nehezebb, de még könnyebb is, mint az elődmodell, a Chiron hajtáslánca.

Tovább