Auto tipusa

Egy Lamborghini Diablo tulajdonlása önmagában is különleges élmény, ám akadnak olyan szenvedélyes gyűjtők, akiknek ez nem elég. Nekik kínál új lehetőséget a San Marinóban működő Eccentrica, amely a legendás típus modernizált változatához egy friss, kifejezetten pályanapokra szabott kiegészítő csomagot mutatott be.

Tovább

Az Egyesült Államokban bukkant fel egy olyan Aston Martin Valkyrie, amelyhez hasonlót még a leggazdagabb gyűjtők is ritkán láthatnak. Az autó mindössze 106 kilométert (66 mérföldet) tett meg, és egyetlen pályanap után már használtautóként kínálják eladásra.

Tovább

Az ausztrál Ford mérnökei nem ijednek meg a szélsőséges próbáktól, ha egy új modell képességeit kell bizonyítani. A Viktória államban található You Yangs Proving Ground tesztpályán egy előszériás Ford Ranger Super Duty prototípust vittek terepre, és szó szerint nyakig ültették sárba, hogy kiderüljön, hogyan bírja a jármű a komoly többletterhelést.

Tovább

Ha egy Bugatti kerül szóba, szinte magától értetődő, hogy ritka és különleges járműről beszélünk. A gyártó azonban új szintre emelte az exkluzivitást a Solitaire program bevezetésével, amely a márka legbefolyásosabb és leggazdagabb ügyfelei számára kínál teljesen egyedi kivitelű modelleket. Ennek keretében készült el az első ilyen megrendelésre gyártott autó, a Brouillard, amely nevét Ettore Bugatti kedvenc versenylováról kapta.

Tovább

A Jaguar jelenleg történetének egyik legnagyobb fordulópontján halad keresztül: a márka célja, hogy néhány éven belül kizárólag elektromos modelleket kínáljon a prémium szegmens legfelső rétegének. Ezért is különösen meglepő, hogy a brit gyártó most mégis egy új, benzines modellel jelentkezett. Ráadásul nemcsak a belső égésű motor tűnik ellentmondásosnak az új iránnyal szemben, hanem az is, hogy az autó ára – Jaguar-mércével mérve – kifejezetten visszafogott. A válasz: ez a modell kizárólag Kínának készült.

Tovább

Bár Európában a Daihatsu neve ma már leginkább a használtautó-hirdetésekben bukkan fel, Ázsiában továbbra is aktívan formálja az autóipart a japán márka. Miközben a kontinensünkön legfeljebb néhány elkötelezett rajongó szeme csillan fel a márkanév hallatán, Indonéziában a Daihatsu még mindig jelentős szereplő, különösen a fiatal vásárlók körében, akiket a gyártó igyekszik friss, látványos modellekkel megszólítani. Ennek egyik ékes példája az idei Gaikindo Auto Show, ahol a gyártó három rendkívül látványos koncepciómodellel rukkolt elő – a játékosság, a retró stílus és a futurisztikus elemek jól megférnek egymás mellett ezekben az építésekben.

Tovább

Egykor az elektromos mobilitás élharcosaként ünnepelték, mára azonban a Tesla egyre nehezebb helyzetbe kerül az európai piacon. A legújabb értékesítési adatok alapján több országban is markáns visszaesés látható, miközben a versenytársak – különösen a kínai márkák – lendületesen növelik jelenlétüket. A kontinensen szinte mindenhol csökkenő érdeklődés tapasztalható a Tesla modelljei iránt, de különösen éles a visszaesés olyan kulcspiacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország, amelyek hosszú távon is meghatározó szerepet játszanak a márka regionális stratégiájában.

Tovább

A Genesis tovább növeli európai jelenlétét, és minden eddiginél elszántabban törekszik arra, hogy kihívóként lépjen fel a kontinens prémiumautó-gyártói, különösen a német márkák ellen. A dél-koreai vállalat most stratégiai váltással erősít: az európai operáció élére egy ismert iparági szakembert, Peter Kronschnablt nevezte ki, aki évtizedes tapasztalatot hoz magával a BMW kötelékéből. Kronschnabl legutóbb a BMW globális piacfejlesztési és speciális értékesítési alelnöke volt, elsősorban a feltörekvő régiókért felelt. A Genesis-nél Xavier Martinet helyét veszi át, aki eddig ideiglenesen látta el az európai ügyvezetői feladatokat, párhuzamosan a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatói munkájával.

Tovább