A Mercedes az E osztály legújabb generációját is felvette az AMG palettájára. Akár 600 lóerő feletti teljesítményt is képes kipréselni magából a modell hibrid hajtása.
A Mercedes pár hónappal ezelőtt mutatta be az új E osztály generációt, mely most meg is érkezett az AMG palettájára. Első körben az E53 Hybrid 4Matic+ mutatkozott be, de már ez a belépő szint is minden tekintetben túlmutat az eddigi szériákon.
Megjelenés tekintetében természetesen alapos morcosítást figyelhetünk meg az autón, mely szedán és kombi formában egyaránt elérhető. Megváltoztatták a hűtőrácsot és a lökhárítókat, hangsúlyosabb küszöb került fel a karosszériára, hátul pedig egy nem eltúlzott légterelő jelzi, hogy nem éppen az alapmodellel van dolgunk.
A belső térben az opcionális karbonszálas díszítőelemek megjelenését lehet kiemelni, illetve az új, alul lapított kormány is az AMG kivitel sajátossága. Természetesen a sportülések sem maradhatnak ki az összképből, illetve az egész műszerfalat lefedő képernyők együttese is új animációt kapott az erősebb szériában.
Ami ennél is érdekesebb, az az autó hajtáslánca. Ez egy 3 literes hathengeres benzines erőforráson alapuló hibrid rendszer, mely AMG Dynamic Plus csomaggal 612 lóerőt képes kipréselni magából (anélkül 585 lóerőről beszélhetünk), amennyiben a Race Start üzemmód aktiválva van.
Ezzel a méretes szedán 3,8 másodperc alatt képes 100-ra katapultálni, míg a kombi esetében 3,9 másodpercre van ehhez szükség. A végsebesség 280 kilométeres óránkénti tempónál van elektronikusan lekorlátozva.
Természetesen a lendületes közlekedéshez elengedhetetlen a benzines-elektromos kombináció, de a 21,22 kWh teljesítményű akkumulátornak köszönhetően teljesen villanyos üzemmódban is képes közlekedni az E53 mintegy 100 kilométer erejéig akár 140 km/óra sebességgel is.