A Renault nem dobja el az Espace nevet, viszont kategóriát vált vele. Ami eddig sportos egyterű volt, az most már teljes értékű SUV modell lesz a nemrég bemutatott Austral alapjaira építkezve.
Az nem újdonság, hogy az egyterűeknek leáldozott, azaz szépen lassan kiszorítják őket a piacról a szabadidő-autók, más néven az SUV-k. Ez egy olyan folyamat, amit a felhasználók és a gyártók együtt alakítottak ki, mintegy öngerjesztő jelleggel. Nem lehet mit tenni, a vásárlók szeretik a telekjárókat, a gyártók pedig kiszolgálják őket a lehető legszélesebb skálán.
Ott van például a Renault Espace, mely anno igazi nagyméretű egyterűként mutatkozott be, majd szépen lassan elkezdte magára ölteni az szabadidő-járgányok formai megoldásait. Az előző generáció már tényleg egy igazi egyterű-SUV keverék volt, ám most úgy tűnik, hogy a korcsból fajtiszta lesz, csak éppen a másik oldalon.
A franciák elkezdték ugyanis az új generáció promózását, mely lényegében a nemrég bemutatott Austral hosszabb és praktikusabb változata lesz. A dizájnon nem is változtatnak sokat valószínűleg a gyáriak, legalábbis erre enged következtetni, hogy az első kedvcsináló képecskén egyértelműen felismerhető a jellegzetes hátsó fényforrás kialakítás.
A technikáról egyelőre annyit lehet tudni, hogy az új Espace a már egy ideje futó CMF-CD platformra épül fel. Nem meglepő, az Austral is erre lett felhúzva, mivel ez az alap támogatja a villanyosítást is. Ennek értelmében egyértelmű, hogy az új Espace is elérhető lesz hibridként, akár hálózatra köthető formában is.
Na de mikor is lepleződik le az új generáció? Konkrét dátumot nem közöltek még, de idén novemberben lesz pontosan negyven éves az Espace elnevezés, ami kimondottan magas labdának számíthat.