Már egy ideje számítani lehetett az érkezésére, most hivatalosan is bemutatták a Mercedes G osztály teljesen elektromos változatát.
A Mercedes már tavaly elkezdte elültetni a köztudatba, hogy készül a G osztály teljesen elektromos változata. Akkor még EQG néven hivatkoztak rá, most viszont hivatalosan is megérkezett az autó, mellyel elkezdték a gyáriak az eddig megszokott elektromos paletta megnevezés megváltoztatását. Az EQ most már csak utótag a palettában, azaz a mostani újdonság is már G580 EQ néven kerül a szalonokba.
Hiába lett elektromos, dizájn tekintetében jellegzetes maradt a G osztály. Persze, a hagyományos hűtőrács helyett LED-es világítással kiemelt fényes fekete betétet találhatunk, illetve a fényszórók környezetét is megváltoztatták, hogy harmonizáljon minden részlet a lefalazott orrésszel, de összképet tekintve megmaradt a már ismert kocka megjelenés. Érdekes részlet, hogy a hátsó ajtóra függesztett pótkerék helyett kérhetünk egy dobozt is, melyben a töltőkábeleket lehet tárolni.
A belső térben a ráncfelvarrás utáni G osztály ergonómia fogadja az embert, az EQ mivoltra pedig az infotainment rendszer plusz menüpontjai mellett a kék díszítések és ülésvarrások utalhatnak.
Ami azonban a legfontosabb tényező jelen esetben, az a hajtáslánc. Egy négymotoros rendszerről beszélhetünk, melynek összteljesítménye 588 lóerő 1160 Nm nyomaték mellett. Ezzel egészen elképesztő gyorsulásra képes a méretes járgány, azaz 4,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet. Persze, ennél a járgánynál nem ez a lényeg, tudja ezt jól a Mercedes is.
Hangoztatják ugyanis, hogy a fejlesztésnél a prioritás továbbra is a terepjáró-képesség megtartása volt. Ennek érdekében igyekeztek a négymotoros rendszerben rejlő lehetőségeket is kihasználni, azaz a kocsi képes egy helyben megfordulni, illetve bekerült egy mászó üzemmód is a repertoárba, mely sétatempóban ugyan, de képes a lehetetlennek tűnő akadályok leküzdésére.
Természetesen mind a négy elektromos motor külön vezérléssel rendelkezik, így az elektromos G osztálynak nincs szüksége differenciálműre, minden egyes kerék külön-külön azért dolgozik, hogy minden helyzetben megfelelő legyen a tapadás, ami elengedhetetlen, ha tényleg terepezésre adja az ember a fejét.
A 116 kWh teljesítményű akkumulátor az EQS szedánból lett átültetve, ám a G osztály esetében még extra alsó védelmet is kapott. Érthető, hiszen kellemetlen lenne, ha egy nagyobb szikla vagy más akadály kiiktatná az elektromos rendszert, esetleg le is égetni a méregdrága terepjárónkat.
Hatótáv? A gyáriak 470 kilométert adnak meg WLTP szabvány szerint, de ezt érdemes fenntartásokkal kezelni. Egy 3 tonnás gépről van szó, mely terepre tévedve alaposan meg fogja dolgoztatni az elektromos motorokat.
Az Edition One kivitel már rendelhető is, 192 ezer eurós, avagy nagyjából 74 millió forintos áron.