hirdetés

Bemutatkozott a Kia Stinger

Itt a Kia sportos limuzinja, a hátsókerék-hajtású, és akár ikerturbós V6-ossal is kínált Stinger, ami a prémiummárkák középkategóriás típusaival is felveszi a versenyt.

Új fejezetet kezdett a Kia, a koreai autógyártó ugyanis a hagyományos kategóriák után a sportos limuzinok közé lépett be. A látványos vonalvezetésű, áramvonalas Stinger a korábbi GT Concept tanulmányautó vonalait viszi tovább. 4,83 méteres hosszával, 1,87 méteres szélességével és 2,9 méteres tengelytávjával nemcsak az Optimánál, hanem a középkategóriás prémiumautók többségénél is nagyobb. A Stinger ugyanakkor praktikus ötajtós kialakítású, elektromosan nyitható csomagtér-ajtóval, akárcsak a legfőbb konkurensek közé sorolható Audi A5 Sportback és BMW 4-es Gran Coupé.

A Stinger műszaki tartalmának fejlesztését is nagyon komolyan vette a Kia. 2014 végén csatlakozott a koreai gyártóhoz a BMW-től érkezett Albert Biermann, akinek az első nagyobb munkája volt az, hogy a Stinger tudását összhangba hozza a formatervével. A nagyszilárdságú acélokból épült karosszéria elöl MacPherson, hátul multilink futóművet kapott, és a Kiánál most először adaptív lengéscsillapítás is szerepet kapott, amit ötféle beállításban lehet használni. A Stinger alapesetben a prémiumautókra jellemző hosszmotoros, hátsókerék-hajtású, önzáró differenciállal, de opcióként összkerékhajtás is kérhető hozzá.

Kétféle motorral vezeti be a Stingert a Kia. Az alapmodellt kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorral szerelik, 255 lóerővel, 353 Nm nyomatéka 1400-4000 közötti fordulatszámon érhető el. A 3,3 literes, ikerturbós V6-os benzinmotor pedig már 365 lóerőre képes, az 510 Nm nyomatéka 1300-4500 közötti fordulatnál vethető be. Mindkét motorhoz szériában nyolcfokozatú automata sebességváltót adnak. Még nem véglegesek a menetteljesítmények, de a Kia célja, hogy a Nürburgringen tesztelt Stinger V6-os kivitele 5,1 másodperc alatt gyorsuljon százra és 269 km/óra legyen a végsebessége.

Belső tere igényesebb a Kia eddigi típusainál, az alapmodellben szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyős infotainment rendszer, opció a 15 hangszórós, 720 wattos Harman Kardon hifi, de elérhető a head-up display és a vezeték nélküli telefontöltés is. A vezetéssegítő rendszerek közül az adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, gyalogosfelismerő és automata vészfékező rendszer érdemel említést. A Stinger a januári detroiti autószalonon mutatkozott be, az európai értékesítése várhatóan 2017 utolsó negyedévében kezdődik.