Az új Porsche Panamera szebb és picit nagyobb lett, illetve sokkal több kütyüt és LCD-kijelzőt is tartalmaz, mint az elődje. És persze erősebb is lett.
Az ipartörténeti emléknek számító, más estéken techno és metál-koncertek helyszínéül szolgáló majdnem százéves gyárban, a berlini Motor Werk-ben mutatták be a Porsche Panamera második generációját. Az újdonság formavilága persze nem tér el radikálisan a megjelenésekor sokat vitatott elődjétől, amely a luxuslimuzin-piacot megnyitotta a német gyártó előtt, annak finomított, továbbgondolt, még káprázatosabb műszaki tartalommal telezsúfolt 2.0-ás változata.
Éppen csak annyival lett nagyobb az új Panamera az elődjénél, hogy azt még növekedésnek lehessen aposztrofálni a sajtóanyagban. A VW-konszern új, MSB platformjára épülő modell 5,05 méteres hosszával mindössze 3,4 centiméterrel növekedett, míg a szélessége még ennél is csekélyebb mértékben, 6 milliméterrel nőtt. A tengelytávot pontosan három centiméterrel nyújtották meg, ennek köszönhetően a hátul utazók komfortja tovább javult. Akárcsak a felhasznált anyagok minősége – a Porsche érezhetően ki akarta fogni a szelet azon kritikusok vitorlájából, akik az anyaghasználattal kapcsolatban ejtettek el bíráló megjegyzéseket az előző modell esetében.
A belső dizájn is sokat változott. Nem csak új formák és anyagok jelentek meg, hanem eltűntek a hagyományos gombok és kapcsolók is, helyüket mindenütt érintőfelületetek vették át. A vezető két 7 hüvelykes kijelzőről olvashat le minden kiegészítő-információt, de a legfontosabb, a sebességmérő analóg maradt: a két monitor közötti klasszikus óra az 1955-ös 356A műszerét idézi fel, talán azért, hogy emlékeztesse a sofőrt arra, hogy a látszat ellenére nem egy űrhajóban, hanem egy autóban ül. A középkonzolon egy 12,3 hüvelykes kijelző található, amely a Porsche Communication Management rendszer fizikai kivetüléseként is felfogható. Ezzel vezérelhető lényegében minden funkció, és ehhez kapcsolódhat az Apple CarPlay is. Természetesen a hátul utazóknak is jutott LCD-kijelzőből, még a négyzónás klímarendszert is azzal szabályozhatják.
Igazi újdonságot jelent a Panamera II motorválasztéka, hiszen új a 4S jelzésű 2,9 literes V6-os biturbó, amely 440 lóerős és 550 Nm-es nyomatékot ad le (vagyis 20 lóerővel és 30 Nm-el múlja felül elődje adatait). Ezzel éppen 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra az autó. Ezekhez az adatokhoz mérten igencsak visszafogottnak minősíthető a 8,2 literes vegyes átlagfogyasztási adat. De még ennél is takarékosabb a 4S dízel, amely 6,8 literrel is beéri, miközben majdnem ugyanolyan fürgén mozgatja az autót, mint a benzines. A V8-as dízel 285 lóerős, és 850 Nm-es nyomaték leadására képes. Ezzel 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót az autó.