A BMW fenntarthatóságot vizsgáló csoportjának igazgatója szerint most mindennél fontosabb, hogy tartósabbak legyenek az autók, mint eddig. Az autók könnyű utólagos variálhatóságának is egyre nagyobb szerepet kell kapnia.
Ha autóipar, akkor évek óta a környezetvédelem van címlapon, aminek köszönhetően ma már minden gyártó teljes gőzzel robog az elektromos hajtások felé. Persze, ez részmegoldás lehet a témában, viszont érdemes más oldalról is megközelíteni a problémát.
Erre pedig nem más, mint Monika Dernai, a BMW fenntarthatóságot vizsgáló csoportjának feje hívta fel a figyelmet. Egészen pontosan arról van szó szerinte, hogy az autók élettartamának növelése rendkívüli fontossággal bír, a gyártásnak ugyanis komoly ökológiai lábnyoma van, ami az elektromos modelleknél hatványozottan igaz.
Ezért is, minél tovább „életben tartható” egy autó, annál hasznosabb környezetvédelmi szempontból, hiszen nem kell másikat gyártani helyette. Persze, ez a valóságban nem így néz ki, hiszen manapság, ha valaki megunja az autóját, akkor lecseréli azt, hiába van még abban akár sokévnyi gondtalan szolgálat.
Monika erre is mondott egy megoldást: utólagosan könnyen átalakíthatónak kéne lenniük az autóknak. Ha egy jármű tartós, akkor elkerülhetetlen, hogy „megöregedjen” a formaterv és a technikai tartalom. Ezért úgy kéne a járgányokat az eredeti tulajdonos számára kívánatosnak tartani, hogy az könnyen változtatható legyen. Egy új ülés jön ki a piacra? Kapd ki a régit, tedd be az újat. Változott az infotainment trend? Egy gombnyomással szedd ki a régit és pattintsd a helyére az újat.
A felvázolt helyzet a BMW igazgató szerint ráadásul gyártói oldalról sem rossz, hiszen hiába készülne kevesebb komplett autó a jövőben, az alkatrészek és kiegészítők nagyüzemi gyártása teljesen új üzleti modellt hozna. Nagyjából úgy kell elképzelni az egészet, mintha a következő 3-as BMW nem egy komplett autó lenne, hanem mondjuk egy külső-belső átalakító csomag, amit a már meglévő és az utakat járó autókra húznának fel.
A beszámoló arra is kitért, hogy a „menjen tömegközlekedéssel mindenki” szemlélet természetesen nem lehet teljes mértékben életszerű, hiszen vannak olyan helyzetek, amikor ez egyszerűen nem megoldható. És akkor jön többek között a szokásos: „ha ő autózik, akkor nekem miért is kell buszoznom?” hozzáállás, azaz egyszerűsítve a dolgokat, autó lesz az utakon a jövőben is, ehhez nem férhet kérdés.