Miután más autógyártókkal együtt a Renault is kivonult Iránból, a helyi gyártók egészen újszerűen találták fel magukat. Elkezdték gyártani azokat a modelleket, melyeket egykor más márkák kínáltak az országban.
Irán helyzete nem igazán könnyű, ha autó- vagy bármilyen kereskedelemről van szó, amióta az USA szankciókkal fenyegeti azokat, akik támogatják az ország gazdaságát. Ez az oka például annak is, hogy a legtöbb autógyártó már hivatalosan kivonult az országból, így elég körülményes arrafelé új járgányt vásárolni. Még szerencse, hogy a helyi gyártók leleményesek, így az ő közbenjárásukkal például nem kell lemondani az iráni lakosoknak bizonyos Renault vagy Peugeot modellekről.
A két legnagyobb helyi gyártó (az IKCO és a SAIPA) például úgy döntött, hogy ha már nem lehetnek jelen a francia gyártók az országban, akkor majd ők megoldják a legsikeresebb modellek gyártását önerőből. Ennek köszönhető, hogy az IKCO már tavaly óta gyárt helyben Peugeot 301 modelleket, most pedig a SAIPA jelentette be, hogy sikerült lokalizálnia a Dacia Logan (egykor még helyben Renault L90, Tondar 90 és Pars Tondar néven árulták) alkatrészeinek és a gyártási technológiájának 85 százalékát, aminek segítségével már elkezdhetik helyben gyártani az egykor sikeres autót ismét. Természetesen mindezt teszik úgy, hogy hivatalosan a Renault-nak ehhez semmi köze sincsen!
Ha ez nem lenne elég, a cég vezérigazgatója, vad Soleimani vezérigazgató azt is hozzátette, hogy az újra gyártásba kerülő változat minden téren jobb lesz, mint ami a Renault fennhatósága alatt készült az országban.