Digitális kijelzővel dobná fel a Teslák orrát egy amerikai cég

A modern elektromos járgányok, például a Teslák orra kimondottan unalmas és üres a hűtőrács hiánya miatt. De mi lenne, ha ez az üres felület személyre szabható lenne? Ezen a ponton lép színre az EVision, egy kaliforniai cég, amely izgalmasabbá tenné ezen kocsik megjelenését. A megoldásuk egy széles LED-kijelző, amelyet közvetlenül a lökhárítóra szerelnek, lehetővé téve a tulajdonosok számára, hogy grafikákat, fotókat és akár videókat is kivetítsenek rá.

Bár az EVision megközelítése látványos, az autógyártók már régóta kísérleteznek hasonló technológiákkal koncepcióautóikban. Ráadásul már léteznek olyan sorozatgyártású modellek, amelyek hátsó kijelzővel rendelkeznek, például a GM kínai piacra szánt Baojun EV-je. Az EVision megoldása azonban most először hozza ezt az ötletet az utángyártott kiegészítők világába, hiszen a cég nemrég mutatta be termékét a CES technológiai kiállításon.

Az EVision bemutatóján a Tesla Model Y első kijelzője olyan dizájnelemeket jelenített meg, amelyek a Ferrari, Maserati, Bugatti és Rolls-Royce stílusából merítettek ihletet, beleértve hamis légbeömlőket és LED-es nappali menetfényeket. De ha inkább egy akcióhőst szeretnél az autód orrán megjeleníteni, az is megoldható. A kijelző bármilyen animációt vagy grafikát kivetíthet, legyen szó galaxisokról, tájképekről vagy városképekről.

A vállalat szerint a kijelző „tükrözi a vezető egyedi személyiségét, és dinamikus, figyelemfelkeltő megjelenést biztosít a Tesla Model Y számára.” Emellett az „egyedi LED-hűtőrács” reklámcélokra is használható, például hirdetések vagy üzenetek megjelenítésére. Más szóval, az egyetlen határ a képzelet, na meg valószínűleg a szerzői jogi törvények.

Nem csak a Model Y kap ilyen kiegészítőt: az EVision közzétett egy látványtervet egy hasonló kijelzővel felszerelt Tesla Cybertruckról is. Sőt, a cég ígérete szerint más elektromos járművekhez is elérhetővé teszik a technológiát.

A CES-en a vállalat megerősítette, hogy a LED-kijelző ára 2 500 és 3 000 dollár között mozog, a beszerelés pedig körülbelül két órát vesz igénybe. Bár ez elsőre borsos árnak tűnhet, érdemes figyelembe venni, hogy az EVision kijelzője egyedülálló lehetőséget kínálhat például a fuvarmegosztó szolgáltatások vagy kereskedelmi flották számára, hogy extra bevételre tegyenek szert reklámfelületként.

És itt jön a legnagyobb kérdés: mennyire strapabíró a kijelző? Egyelőre nem tudni, hogy az EVision alkalmazott-e védőréteget a karcolások és ütések ellen, hiszen egy ilyen képernyő a jármű elején rendkívül sérülékeny lehet. Mindannyian tudjuk, hogy autópályán haladva a kőfelverődések, bogarak és egyéb törmelékek könnyedén kárt tehetnek az autónk fényezésében. Most képzeljük el, hogy mi történhet egy vékony, sérülékeny LED-kijelzővel…

De nem csak a nagy sebességnél jelenthet problémát a tartósság. Még egy lassú tempójú parkolás közbeni kisebb ütközés is karcolásokat, repedéseket vagy akár teljes törést okozhat a kijelzőn. Bár a látványos demonstrációs videók tényleg felkeltik a figyelmet, kérdéses, hogy a való életben mennyire lesz praktikus egy ilyen megoldás.