Az Electrify America drasztikus intézkedésekkel lépne fel az utcai töltőket túl sokáig bitorlók ellen. Nem engednék az autókat 85 százalék fölé tölteni, a művelet befejezése után oszlopon hagyott autók tulajdonosait pedig percenként további díjakkal terhelnék.
Ahogy terjednek az elektromos autók, annál nagyobb problémát jelent sok helyen szabad töltőt találni. Egyrészt ugyebár a több autó nagyobb megterhelést jelent a lassabban növekvő hálózatban, másrészt pedig sokan feltöltés után is otthagyják órákra még a kocsijukat, ezzel elvéve mások elől a töltés lehetőségét.
Ez ellen lépne most fel az Electrify America két igencsak drasztikus intézkedéssel. Az egyik, hogy nem engednék a gyorstöltőkön 85 százalék fölé tölteni az akkumulátorokat, azaz amennyiben eléri ezt a szintet a töltés, szoftveresen megállítaná a folyamatot a rendszer. Miért? Mert az elektromos járgányok jellegzetessége, hogy nagyjából 80 százalékos töltöttségig tudják kihasználni a gyorstöltők teljesítményét, utána komoly mértékben lelassul már a dolog. Az Electrify America tehát arra bíztatná az embereket, hogy csak addig használják a gyorstöltőket, amíg azok tényleg gyorsan töltenek, a 100 százalékra „tankolást” pedig inkább otthon vagy a normál hálózaton oldják meg.
Fontos hozzátenni, hogy a 85 százalékra korlátozást első körben csak a városokban vezetnék be, a nagyobb autópályák környezetében továbbra is maradna a teljes feltöltés lehetősége, hogy a hosszabb utazásokra készülők elég hatótávot szerezhessenek egy megállással.
Még egy intézkedés szóba került az ügy érdekében. Névlegesen az, hogy amennyiben befejeződik a töltés folyamata, az autó tulajdonosa minél hamarabb szabadítsa fel a töltőt, hogy mások is használhassák. Erre a tervezet szerint tíz perc lenne, utána a rendszer elkezdené percenként 40 centes büntetéssel terhelni a tulajdonost.
Persze, ezek egyelőre tervezetek, de az Electrify America szerint elkerülhetetlen valamilyen szinten a szabályozás, hiszen egyes túlterhelt területeken már annyira kezelhetetlen a dolog, hogy az már-már ellehetetleníti az elektromos modellek további értékesítését.