A Dodge jövőre száműzi a palettáról a Challenger Hellcat szériát, de addig sem hagyja parlagon heverni a rajongókat. Az utolsó modellévvel megint lehet manuális váltóval kérni az amerikai izomgépet.
Az emissziós szabályozások és a villanyosítás korában egyre kevesebb figyelmet kapnak a bitang erős benzines motorok, ami egyben azt is jelenti, hogy néhány ikonikus modelltől is búcsúznunk kell a közeljövőben. Ilyen például a Challenger Hellcat széria is, mely a gyártó közleménye szerint jövőre a nagy benzinfaló motorokkal együtt vonul nyugdíjba.
Szerencsére azonban a gyáriak nem csöndes búcsúztatást terveznek, hanem egy utolsó modellév erejéig „azt raksz bele, amit szeretnél” felkiáltással közelítik meg a rajongókat. Igen, a palettáról 2021-ben kukázott manuális váltó lehetősége is visszatér egy utolsó nekifutás erejéig.
Persze, ha a másik oldalról nézzük, akkor egy kis profit csiszolást is beleláthatunk a dologba, hiszen a manuális szerkezet lett így a széria felszereltség, az automata váltó pedig fizetős extraként él tovább a kínálatban.
A Challenger a 2023-as modellévben így ötféle kivitelben (motorizáltsággal) rendelhető, míg a sebességváltó alternatívák száma hat darabra ugrott, ami persze nem azt jelenti, hogy minden motor társítható bármelyik váltószerkezettel.
Az utolsó Challenger modellév természetesen limitált szériás különlegességeket is hoz. Ilyen például a csupán 300 darab erejéig készülő Black Ghost is, melyet Godfrey Quails legendás 1970-es Challenger RT SE átalakítása inspirált.