A német gyártó a jövőben alaposan ráfekszik a profitra, azaz kevesebb, de keresettebb modellekkel képviselteti majd magát a piacon. Ez például az Arteon végét is jelenti, de ami marad, ahhoz is kevesebb konfigurációs lehetőséget kínálnak majd a gyáriak.
Egyre több gyártó ismeri fel, hogy a túlságosan széles paletta nem mindig szerencsés profit szempontjából. Egyes modellek kifejlesztése ugyanis nagyon drága és elég nehéz hasznot termelni, ha a vásárlók 10-15 típus közül válogathatnak. Miért? Mert értelemszerűen a vásárlói bázis eloszlik. Minél szélesebb a kínálat, annál jobban.
Ezért döntött például úgy nemrég a Mercedes is, hogy szépen lassan kipöcköli a palettáról azokat az autókat, melyek nem tudtak az elmúlt években jól teljesíteni a piacon, azaz nem hogy profitot termeltek volna, de néhány esetben még a befektetett költségek töredékét sem hozták vissza. Most ugyan erre az útra lép a Volkswagen is a legújabb bejelentésük alapján.
Egy Wolfsburgban megtartott értekezleten jelentették be a németek az új stratégiájukat, melyet egyszerűen csak „Accelerate Forward | Road to 6.5” néven vázoltak fel. Ennek a lényege, hogy 2026-tól minden egyes értékesített autón 6,5 százalékos hasznot szeretnének elérni, ezzel 10 milliárd euróra növelve az éves bevételeket.
Hogy lehet ezt elérni? Elsődlegesen ott van például az árcédulák tovább duzzasztásának a lehetősége. Persze, ezzel a mai világban, amikor amúgy is kimondottan drágák az új autók, benne van annak a lehetősége, hogy nem profitot növel a gyártó, hanem vásárlókat veszít drasztikus mértékben. Ezért más fegyverhez kell nyúlni.
És itt jön képbe a paletta egyszerűsítése, azaz egyszerűen le kell söpörni az asztalról azokat a modelleket, melyek nem hoznak kiugró értékesítési adatokat. Ilyen például az Arteon is, mely jelenlegi állás szerint szintén búcsúzik a palettáról, ezzel pedig megszüntetve a belsőégésű motorral szerelt szedán kategóriát (az új Passat már csak kombiként lesz elérhető) a német gyártó kínálatában.
A Volkswagen arról is beszélt, hogy a megmaradó típusoknál is lesznek változások, azaz csökken a lehetséges konfigurációk és felszereltségi szintek száma. A nemsokára érkező ID.7 például 99 százalékkal kevesebb opciós lehetőséget kínál majd, mint a Golf jelenlegi generációja, aztán ez a tendencia megfigyelhető lesz minden egyes újonnan érkező járgány esetében is.