hirdetés

Elektromos crossovert mutatott be a Jaguar

Teljesen új modell prototípusával állt elő a Jaguar. Az I-Pace Concept egy tisztán elektromos hajtású crossover, amely hamarosan akár gyártásba is kerülhet.

Az F-Pace sikere után máris bemutatta újabb crossover modelljét a Jaguar. A brit márka új szabadidő-autója egyelőre csak koncepció, de nem nehéz megjósolni, hogy hamarosan gyártásba is kerülhet. Az I-Pace Concept ugyanis tisztán elektromos hajtású, ezek a modellek pedig egyre keresettebbek a luxusmárkák között is.

A tervezésekor nemcsak tiszta lappal indulhattak a mérnökök, de ki is használhatták az elektromos hajtáslánc minden előnyét. Nincs szükség különálló motortérre, az elektromotorok helytakarékosak, ezért az I-Pace Concept formája merőben újszerű. Az utasfülkét előretolták, és mivel üzemanyagtartály sincs, az akkumulátorokat pedig a padlóba építették, ezért az utastér és a csomagtér mérete is a nagyobb autókat idézi. A sportosan lendületes formájú karosszéria 4,68 méter hosszú és 1,89 méter széles, amihez nagyvonalú, 530 literes csomagtartó párosul, és még az autó orrában is találtak egy 28 literes rekesznek helyet a tervezők.

A belső tér a jövőt idézi, igaz, a nem is olyan távoli jövőt. A műszeregységet ugyanis az egyre inkább megszokott módon 12 colos színes képernyő helyettesíti, amit a szélvédőre vetítő színes head-up display egészít ki. Az infotainment képernyője is 12 colos, mögötte négymagos processzorral ellátott villámgyors rendszer dolgozik, és van még egy ötcolos érintőfelület is az egyéb funkciók kezeléséhez, amelyek így nem a nagy kijelzőtől veszik el a helyet. A kormánykerékre érintésre érzékeny kapcsolók kerültek.

Nagy hangsúlyt fektettek a Jaguarnál arra, hogy az I-Pace Concept menettulajdonságai felérjenek a márka többi sportos típusához. Az első felfüggesztés az F-Type és F-Pace megoldása, míg a hátsó Integral Link felfüggesztés az XE és XF típusokból lehet ismerős. Elöl és hátul is dolgozik egy-egy elektromotor, az új Jaguar crossover így összkerékhajtású, folyamatos nyomatékelosztással és megszakítás nélküli gyorsulásélménnyel. A motorok kombinált teljesítménye 400 lóerő, a legnagyobb nyomaték 700 Nm, így meglehetősen dinamikus az I-Pace Concept, a gyáriak ígérete szerint négy másodpercen belül gyorsul nulláról százra.

90 kilowattórás lítiumion akkumulátora az európai mérési ciklus szerint 500 kilométeres hatótávolságot biztosít, miközben az 50 kilowattos gyorstöltővel másfél óra alatt 80, két óra alatt pedig 100 százalékos töltöttség érhető el.