A Mercedes már évtizedek óta a Vatikán egyik legnagyobb támogatója, így általában a pápa is megkapja a legújabb fejlesztéseket, természetesen némi átalakítás után. Most például egy elektromos G osztállyal bővült a szent flotta.
Már évtizedek óta megszokott kép, hogy a hivatalos megjelenéseken a pápa valamilyen Mercedes modellből integet a hívőknek. Nem véletlen, hiszen a csillagos márka már régóta a Vatikán legfőbb támogatója, így szép számmal megtalálhatók a német gyártó modelljei a szent flottában.
A támogatás lényege az is, hogy őszentsége lehetőleg mindig az egyik legújabb modellben jelenjen meg, így előszeretettel adnak olyan autókat a gyáriak, melynek piaci bevezetésére nagy hangsúlyt fektetnek az aktuális időszakban. Most például az elektromos G osztály az egyik fő Mercedes szenzáció, így nem meglepő, hogy egy ilyen autót vehetett át Ferenc pápa.
Természetesen az elektromos terepjárót alaposan átalakították a gyáriak, hogy az megfeleljen a biztonsági kritériumoknak és az egyházfőre vonatkozó protokollnak. Lényegében a karosszériát teljesen átszabták, a hátsó ajtót baloldalon eltüntették és a tető is eltávolításra került. Persze, a pápa azért nem ázhat meg, így szükség esetén felszerelhető hátulra egy megerősített üvegtetős megoldás.
A platón a pápa magától értetődően saját kiemelt ülést kapott, amely forgatható, de kialakítottak a kísérőknek is ülőhelyeket. Érdekesség, hogy a jobb hátsó ajtó megmaradt, így a vallási vezető onnan is beszállhat a kocsiba, de a hátul kialakított lépcsőkön is felkapaszkodhat, ha éppen úgy adódik.
A nem elhanyagolható átalakítás kitért az elektromos G osztály hajtására is. Természetesen nem a plusz teljesítményre mentek rá, hiszen a gyári 587 lóerő bőven elég mindenre, amit egy pápamobilnak tudnia kell. A Mercedes közleménye szerint az elektromos motorok programozásán módosítottak, hogy a járgány képes legyen a nagyon lassú gurulásra, melyet egy-egy megjelenés megkíván.