hirdetés

Ezt tudja az ID.3 akksija 100 ezer kilométer után

A német ADAC több mint 100 ezer kilométert pakolt egy elektromos Volkswagen ID.3 modellbe. A bűvös számot átlépve meg is mérték, hogy mennyit vesztett a kapacitásából az akkumulátor.

Azt minden elektromos autó tulajdonos tudja, hogy idővel a járgány akkumulátora veszíteni fog a kapacitásából. Persze, nem mindegy, hogy ez a veszteség mekkora, illetve mennyi idő után következik be. A Volkswagen például jelenleg arra vállal garanciát, hogy az elektromos modelljeik 8 év vagy 160 ezer kilométer után is tudni fogják az akkumulátor-kapacitás minimum 70 százalékát.

Na de hogyan is néz ki ez gyakorlatban? Azt még nem igazán tudhatjuk, lévén, hogy elég fiatal még az ID paletta. A német ADAC azonban már egy ideje nyüstöl egy ID.3 példányt, mellyel most át is lépték a 100 ezer kilométert, így néhány méréssel már meghatározó információkat lehet szerezni a 77 kWh-s akksik öregedésével kapcsolatban.

Azt hozzá kell tenni az eredmény közlése előtt, hogy az ADAC munkatársai nem kímélték az autót, azaz használták hidegben-melegben, autópályán és városban, illetve sokszor töltötték szinte lemerült állapotról teljesen tele az akkumulátorokat és volt olyan is, hogy napokig a töltőn hagyták az ID.3-at. A gyári előírások ezeket nem ajánlják sokszor, inkább többször kevesebbet kéne tölteni a németek szerint. A gyári navigáció is előszeretettel tervez ezzel a szemlélettel útvonalat , azaz inkább többszöri megállást ajánl, mint egy töltőt a hatótáv végéhez közeledve.

Na tehát megmérték a németek az ID.3 akkumulátorát, az eredmény pedig egészen parádés 93 százalék lett. Ez azt jelenti, hogy ennyi kilométer után csupán 7 százaléknyi kapacitást vesztett az autó, azaz a Volkswagen jó eséllyel könnyen tartani tudja majd az ígért minimum 70 százalékot 160 ezer kilométer környékén is. Persze, hozzá kell tenni azt is, hogy egyetlen példány kiértékelése nem tekinthető törvényszerűségnek, így érdemes lehet nézni majd a felhasználói értékeléseket is, amikor megjelennek tömegesen az utakon a 100 ezer kilométer felett futott ID modellek.