Új

Bár az utóbbi években a Subaru főként az elektromos SUV-k fejlesztésére összpontosított, úgy tűnik, a sportos vonalról sem mondott le végleg. A korábban az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírások miatt száműzött BRZ neve ismét felmerült – ám most egy új, tisztán elektromos formában térhet vissza, esélyt adva a modell európai újjászületésére.

Tovább

A kínai Chery konszern alá tartozó iCAR márka közzétette legújabb modelljének első hivatalos előzetes képeit. A V27 kódnévre hallgató SUV teljes leleplezésére augusztusban, Dubajban kerül sor, de az első részletek már most is ígéretesek. Az újdonság nem titkoltan a terepjárós életérzést célozza meg: szögletes formavilága, karakteres arányai és határozott fellépése egyértelműen a klasszikus Land Rover vonalat idézi – modern, kínai köntösben.

Tovább

Hat évtizede már, hogy az Alpina különleges helyet foglal el az autóiparban: a márka a BMW modellek egyedi, luxusorientált és nagy teljesítményű változataival vált ismertté. Az utóbbi években egyre szorosabbá vált az együttműködés a két cég között, mostanra pedig világossá vált, hogy 2026-tól az Alpina teljes egészében a BMW irányítása alá kerül. Ennek egyik első jele az újonnan bejegyzett márkalogó, amely nemcsak formai, hanem stratégiai változásokat is jelez.

Tovább

A globális elektromos járműpiac gyors átalakulása közepette a kínai Chery Csoport kiemelkedő eredményeket ért el 2025 első félévében. Júniusban 71 582 darab új energiahajtású járművet értékesítettek, ami 59,6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az év első hat hónapjában összesen 359 380 ilyen autó talált gazdára, ami elképesztő, 98,6%-os bővülésnek felel meg. 

Tovább

Új szereplőként, de annál határozottabb célokkal érkezik a magyar piacra a kínai Leapmotor, amely az Emil Frey Csoport közreműködésével vezeti be modelljeit hazánkban. A gyártó elsősorban az elérhető árú, mégis technológiailag fejlett elektromos járművek szegmensében kíván meghatározó szereplővé válni. Ebben lesz segítségére az MBH Csoporthoz tartozó Euroleasing, amely hivatalos finanszírozó partnerként támogatja a márka magyarországi terjeszkedését.

Tovább

Az olasz autógyártás két legendás neve, a Maserati és az Alfa Romeo ismét összefogott, hogy valami igazán különlegeset alkossanak. A legfrissebb hírek szerint egy limitált szériás, kizárólag belső égésű motorral szerelt szuperautó készül, amelyben a kézi váltó is visszatérhet – ez manapság igazi ritkaságnak számít a felsőkategóriás sportkocsik világában.

Tovább

Komoly technikai nehézségek hátráltatják a Toyota Gazoo Racing legújabb projektjét, a GR Yaris M koncepciót. A középmotoros sportautó kísérleti példánya az elmúlt hónapokban több problémát is felszínre hozott – a gyártó szerint a fékrendszer, a kormányzás és az autó vezethetősége is további finomhangolásra szorul. Emiatt a modell nem tudott rajthoz állni a legutóbbi Autopolis versenyen.

Tovább

Az elektromos autók fejlődését ma már nem kizárólag a technológiai áttörések, hanem a különböző országok sajátos piaci és társadalmi igényei is meghatározzák. Brazília jó példa erre, ahol a magas bűnözési ráta és a gyakori autórablások miatt az utóbbi években robbanásszerűen nőtt a civil páncélozott járművek iránti kereslet. Az országban ma található a világ legnagyobb golyóálló autóflottája, és a gyártók közül olyan nagy márkák is kínálnak gyárilag páncélozott modelleket, mint a Toyota – például a Corolla és a Hilux esetében. Most pedig a kínai prémium elektromos márka, a Zeekr is megjelent egy különleges, páncélozott 001-es modellváltozattal.

Tovább

A Honda hivatalos versenycsapata, a JAS Motorsport, valamint az ikonikus olasz formatervező stúdió, a Pininfarina közösen készít egy különleges, modern sportautót, amely tisztelgésként idézi meg egy korábbi legendás modell szellemét. Az új gép 2026-ban debütál, és csupán korlátozott példányszámban készül majd Olaszországban, a JAS milánói létesítményében.

Tovább

A General Motors sportautó-fejlesztéséért felelős vezetője, Tony Roma megerősítette, hogy a Corvette következő generációja továbbra is a híres V8-as motorra épít. Az elektromos átállás szerinte csak akkor válhat reális lehetőséggé, ha az új technológia képes lesz túlszárnyalni a jelenlegi hajtáslánc nyújtotta élményt. Addig marad a klasszikus benzines karakter és hangulat, amely évtizedek óta a Corvette egyik védjegye.

Tovább