Alig pár hónappal az új Ypsilon bemutatása után máris hozzányúlt a kocsihoz a Lancia. A tisztán elektromos változatnál vannak érdemi változások, a hibrid verziónál csak a számokkal variáltak a gyáriak.
A Lancia nem tétlenkedik: alig néhány hónappal az új Ypsilon bemutatása után máris frissítette kisautóját, amely így hatékonyabb hajtásláncot és néhány technikai finomítást kapott – főként az elektromos változatban. Az olasz gyártó célja, hogy a modell továbbra is versenyképes maradjon az egyre telítettebb városi autók piacán.
Az Ypsilon Electric mostantól egy továbbfejlesztett, nikkel-mangán-kobalt összetételű akkumulátorral készül, amelynek 54 kWh-s kapacitása változatlan, de a vegyi összetétel javítása révén nőtt az energiasűrűség és csökkentek a veszteségek. Emellett egy hatékonyabb elektromos hajtáslánc is segít a takarékosabb működésben. Az eredmény: 22 km-rel nőtt a WLTP szerinti hatótáv, így az új érték már 425 km, ami közel 6%-os javulás a korábbihoz képest.
A hibrid Ypsilon esetében nem történt műszaki változtatás, mégis új számokat látunk a specifikációkban: a kombinált teljesítmény immár 108 lóerő, míg korábban csak 99 lóerőről beszélt a gyártó. A különös „növekedés” oka nem egy új motor, hanem az, hogy a Lancia most először tünteti fel a rendszer teljes együttes teljesítményét, ahogy azt majd a 2027-ben életbe lépő Euro 7-es szabályozás kötelezővé is teszi.
Jó hír, hogy a Lancia kommunikációja szerint hiába kapott új akkumulátort az elektromos változat, nem tervezik, hogy emiatt megnöveljék az autó árát.