Ugyan a legtöbb vélemény az elektromos autózást tekinti a jövőnek, azonban nem szabad megfeledkezni az egyéb alternatívákról sem. Ilyen például a CNG hajtás, mely most az új Skoda Octavia palettájában is bemutatkozott.
A jövő a jelenlegi álláspont szerint az elektromos autózásé, de vajon gáz-e más megoldásokban gondolkodni? Természetesen nem, ráadásul ez szó szerint értendő.
A Volkswagen csoport fennhatósága alá tartozó Skoda ugyanis még hisz az olyan alternatívákban is, mint például a gázos CNG hajtás, mely most az új Octavia generáció palettájában is megjelent.
A G-TEC néven megjelölt variáns alapvetően az 1,5 literes TSI egységet kapja meg 130 lóerős teljesítménnyel, az üzemanyagot javarészt viszont a három CNG tartályból kapja meg a már jól ismert motor. Azért javarészt, mert azért a biztonság kedvéért egy 9 literes benzintartályt is elhelyeztek a kocsi aljában a gyáriak, ha éppen valakinek nem lenne elég a gázzal elérhető 500 kilométeres hatótáv.
Ez annyit tesz, hogy a CNG üzemmódból benzinesre váltva még további 190 kilométert lehet megtenni, így a „hibrid rendszer” totális hatótávja 700 kilométerben határozható meg. Fontos továbbá, hogy a két üzemmód között az autó magától vált, tehát alapból mindig a CNG hajtás kap prioritás, a benzinszivattyú csak akkor indul el, ha már a három fő tartály teljesen kifogyott, vagy esetleg a külső hőmérséklet a reggeli induláskor -10 fok alá süllyed.