hirdetés

Genfben mutatkozott be a Renault 5 E-Tech

A Renault 5 E-Tech természetesen a legmodernebb technológiai megoldásokat hozza magával, de mégis bizonyos szinten magán hordozza a legendás első 5-ös szellemiségét is.

Már egy ideje tudni lehet, hogy a Renault visszahozza a palettájára az 5-ös szériát, ráadásul tanulmányautóként már meg is csodálhattuk a retro elemekkel ellátott elektromost. Most viszont a Genfi Autószalonon megtörtént a széria változat leleplezése is, mely ugyan olyan stílusos maradt, mint a 2021-es koncepció.

Már első ránézésre feltűnik, hogy a gyáriak megtartották a jellegzetes domborításokat és a fényszórók is visszautalnak az 1971-es modellre, bár ebben az esetben természetesen már LED-es megoldásokkal találkozhatunk. Szintén megmaradt a motorháztetőre helyezett légbeömlő imitáció, mely a modern átiratban már töltöttségi szintet jelző monitorként funkcionál.

A belső térben digitális műszeregységgel és méretes infotainment kijelzővel találkozhatunk, de a műszerfal kialakítása visszahozza a régmúlt időket is, amikor jellegzetesen a panel alsó része előrébb nyúlt, mint a felső, illetve érdekes részlet a kesztyűtartó feletti rész bőrszerű borítása is.

Az ülések szintén a Renault 5 Turbo kivitel egykori sportüléseit elevenítik fel, még a háttámlák középső elválasztása is teljesen egyezik azzal. Igaz, ezt a dizájnelemet most szövetből alakították ki, anno pedig bőrözéssel választották ketté a szövetet.

Technikai szinten már persze nem igazán meredhetünk a múltba. A vezetést segítő intelligens rendszerek mellett az 5-ös kizárólag teljesen elektromos hajtással lesz elérhető, melyhez kétféle akkumulátor rendelhető. Az alap kivitel 40 kWh teljesítményű csomaggal érkezik, de elérhető lesz egy 52 kWh teljesítményű alternatíva is, mellyel 400 kilométeres elektromos hatótáv érhető el a gyáriak ígérete szerint.

Egy igazi retro elektromossal állunk tehát szemben, mely az árazásával is próbál a viszonylag elérhető kategóriában maradni. Hogy mennyi lesz az annyi? Egyelőre a magyar árazásról korai lenne beszélni, de az előzetes kommunikációk szerint a 25 ezer eurós ársávot célozza majd meg vele a Renault az év második felében.