
Angliában született meg annak az ötlete, hogy a környezetszennyező mivoltja miatt ki kell tiltani az utakról a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autókat. Először 2040-re tűzték ki a határidőt, most már 2030 is tartható időpontnak látszik.
Angliában született meg annak az ötlete, hogy a környezetszennyező mivoltja miatt ki kell tiltani az utakról a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autókat. Először 2040-re tűzték ki a határidőt, most már 2030 is tartható időpontnak látszik.
Az Opel főleg az elektromos paletta legújabb tagjaként hivatkozik az új Mokkára, de nem szabad elfelejteni, hogy bizony az újdonság elérhető lesz hagyományos belsőégésű motorokkal is. Most ezeket leplezte le a gyártó.
A Hyundai eddig a saját palettáján szerepeltette a benines, elektromos és hibrid formában is elérhető Ioniq-ot. Ez azonban változni fog, a jövőben egy elektromos márka lesz belőle.
A Mazda első elektromos autója az MX-30, mely mégis kapható lesz benzines motorral is. Csak Japánban lesz elérhető mild-hibrid variációban a divatos kis SUV.
Lassan emelkedik az olaj világpiaci ára, amire rekord gyorsasággal reagálnak az üzemanyagárak is a magyar kutakon. Ma is drágult a benzin, de pénteken ismét drágább lesz tankolni.
A kormány a koronavírus okozta gazdasági helyzet enyhítésére megadóztatja a bankokat és a nagyobb bevásárlóközpontokat. Most pedig kiderült, hogy a benzinkutaknak is részt kell vállalniuk a gazdaság életben tartásában.
A magyar piac is egyre rugalmasabban megy a történelmi mélységekbe zuhanó nemzetközi olajár után, így hetente már többször is lehet árcsökkenésre számítani a benzinkutakon. Péntektől ismét 10 forinttal olcsóbb a benzin.
A BMW leleplezte az új generációs 3-as belépő szintű változatát, a 318i-t. Dobták a háromhengeres motort, helyette egy négyhengeres turbós egységet kínálnak hozzá.
A Daimler fejlesztési igazgatója árulta el, hogy innentől a villanymotorokra koncentrálnak a belső égésű egységek helyett. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy azonnal eltűnnek a hagyományos motorok a német palettáról.
A Volkswagen stratégiai igazgatója jelentette be, hogy 2026 után már nem foglalkoznak belső égésű motorokkal, csak az elektromos megoldásokra koncentrálnak majd.