Az elmúlt évek autóipari viszontagságai miatt már ott tartunk, hogy lassan drágábbak a használt autók, mint az újak. Mint kiderült, a legfelsőbb réteg sem akar hosszú hónapokig várni az új járgányra, így alaposan felpörgött a használt luxusjárgányok piaca is.
Koronavírus miatti leállás, félvezető-hiány, gyárbezárások és még lehetne sorolni napestig azokat a tételeket, melyek megkeserítették az elmúlt években az autógyártók életét. Természetesen ilyen folyamatok nem múlnak el nyom nélkül, így jelenleg a legtöbb vásárlónak azzal kell szembesülnie, hogy hiába van meg a pénze egy új autóra, hosszú várólistára kell feliratkoznia a megrendelés után. Ezért lehetséges, hogy globálisan érezhetően elkezdtek drágulni a használt modellek, hiszen ha az ember autót akar, akkor azt általában mostanság akarja.
Hatványozottan igaz ez a tehetősebb rétegekre is, akik aztán tényleg minél hamarabb látni szeretnék, hogy mire adtak ki vagyonokat. Ennek köszönhetően az Edmund jelentése szerint az olcsóbb modelleknél is erősebb drágulás figyelhető meg a szupersportkocsik piacán. Az olyan limitált modellek, mint például a McLaren 765LT akár 40 százalékkal is értékesebbek lettek, mint amennyit az első tulajdonosoknak kellett kiadniuk érte.
Szintén jól jelzi a helyzetet a Rolls-Royce jelentése is, amiben kiderül, hogy manapság már a vásárlóik 75 százaléka a Provenance programból származik, ami azt jelenti, hogy korábban már megvásárolt autókat továbbítottak az új vásárlók felé. A szóban forgó arány az eddigi években maximum 33 százalék volt! Hasonló történésekről számolt be a Bentley is, ahol már a vásárlók 53 százaléka vesz használt autót az eddigi 20-30 százalék helyett. A körülmények tehát hihetetlen mód átalakítják a trendeket, azaz mégis le tud mondani az ember az első „ülésbe pukkantás” jogáról, ha hónapokon, egyes esetekben pedig éveken múlik, hogy lesz-e autó a garázsban.