hirdetés

Herbert Diess: A Lamborghini már most van olyan jó, mint a Ferrari

A Ferrari lényegében fennállása óta ikon az autóiparban, így nem csoda, ha az olasz lovacskás márkával legalább szóban szeretnek rivalizálni más gyártók is. A VW csoport vezérigazgatója azonban a megszokottnál is bátrabban ment neki az összehasonlításnak, szerinte ugyanis a Lamborghini már több ponton lehagyta a vetélytársát.

Még benzinvérű fanatikusnak sem kell lennie az embernek ahhoz, hogy tudja: a Ferrari a legek közé tartozik, azaz az olasz márka termékei évtizedek óta a legjobbak a piacon. Az óriási hírnév ráadásul ebben az esetben nem felfújt lufi, az Enzo Ferrari által alapított márka tényleg megmutatta már az utcai modellek és a versenysportok világában is, hogy mitől lesz jó egy sportkocsi.

Ennek fényében nem csoda, ha más gyártók is célként tűzik ki a Ferrarival rivalizálást, ahogyan azt tette évtizedekkel előtt a Lamborghini is. Hol tart most a két olasz legenda csatározása? Herbert Diess Volkswagen-csoport vezér szerint már nem a Ferrarihoz felzárkózás a cél, mert több ponton le is hagyták a nagy riválist.

Diess az Automobilwoche magazinnak adott interjújában tért ki arra, hogy szerencsére egyre nagyobb népszerűségnek örvend a Lamborghini az olyan fiatalok körében, akik megengedhetik maguknak a méregdrága autókat is. Például ide tartoznak a jól menő Youtuberek, akik szeretnek a bikás emblémával ellátott autókban pózolni a rengeteg kattintást hozó videóikban.

„Fiatalabbak a vásárlóink, erősebbek vagyunk az ázsiai piacon és nagyobb termékpalettával szolgáljuk ki az érdeklődőket”- hangzott Dies megállapítása, melynek első két pontjával nem is igazán lehet vitatkozni. A nagyobb paletta viszont érdekes felvetés, mert akárhogyan nézzük, azzal most éppen a Ferrari (Portofino, Roma, 296 GTB, F8 Tributo, 812, SF90 és más limitált szériák) áll jobban, hiszen a Lamborghini vásárlóknak jelenleg a kifutó Aventador mellett a Huracan, az Urus és a szinte elérhetetlen Sian modellel kell beérniük.

Persze, érthető Diess hozzáállása is, hiszen a Lamborghini az utóbbi időkben megsokszorozta az eladásait. Ám ezt nem a sportkocsiknak köszönheti, hanem az SUV kártya jött be nekik az Urus piacra dobásával. Ebbe szólhat még bele a készülő Ferrari SUV, a Purosangue megjelenése.