Megérkezett a Hyundai új elektromos autója. Hívhatjuk nagy dobásnak is, hiszen az Ioniq 5 közel sem olyan kicsi, mint amire először a beharangozó képek alapján számítani lehetett.
Az Ioniq nem is olyan régen még a Hyundai palettáján belüli modellnek számított, most viszont már különálló almárkaként jelzik azt a koreaiak. Bár a most bemutatott modell orrán is a jól ismert embléma díszeleg, ez ne tévesszen meg senkit, az Ioniq kínálata nem összekeverendő a Hyundai palettájával, itt ugyanis csak és kizárólag elektromos modellek jöhetnek szóba.
Természetesen az Ioniq 5 is ezt az irányvonalat erősíti, az alapokat hozzá pedig a gyártó új E-GMP platformja adja, ami azt is lehetővé teszi, hogy rugalmasan variálható legyen a hajtáslánc. Ennek fényében kétféle akkumulátor csomagot kínálnak hozzá a gyáriak 58 és 72,6 kWh teljesítménnyel. Ezekhez társítható egy vagy pedig két elektromos motor, így mindenki a számára legmegfelelőbb megoldást állíthatja össze megrendeléskor.
A legerősebb például a nagyobb akkumulátorral szerelt kétmotoros kivitel, mely 300 lóerő feletti teljesítményének köszönhetően 5,2 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométeres óránkénti sebességet. Aki inkább a hatótávra menne rá, az egy elektromos erőforrással, de nagy akkumulátorral kéri majd a saját példányát. Ekkor „csak” 220 lóerőt kapunk a pénzünkért, ám teljesen feltöltött energiatárolókkal akár 470 kilométert is elautózhatunk majd a gyári adatok szerint. A belépő szintet az 58 kWh-s csomaggal szerelt egymotoros Ioniq 5 jelenti 170 lóerős teljesítménnyel és 8,5 másodperces 100-as sprinttel.
Külső tekintetében fontos megjegyezni, hogy szerencsére a Hyundai volt elég bátor ahhoz, hogy az először bemutatott tanulmányautó fontosabb stíluselemeit egy az egyben emelje át a széria változatra is. Megmaradtak a határozott és szögletes formák a karosszéria és a fényforrások esetében egyaránt. Érdekesség, hogy a Hyundai egyelőre nem erőlteti a kamerás visszapillantó megoldást, azaz az Ioniq teljes értékű tükröket kapott.
A már említett formai játéknak, na meg a „hatch” karosszériának köszönhetően kellően csalóka is a nóvum megjelenése. Elsőre képekről ugyanis kis csapotthátúnak hihetnénk, pedig az Ioniq 5 jóval nagyobb, mint amire a legtöbben számítottak. 3 méteres tengelytávval, 4,6 méteres hosszúsággal és 1,9 méteres szélességgel rendelkezik, ezzel maga mögé utasítva a Hyundai Tucson dimenzióit is.
A belső tér legalább annyira érdekes, mint a kocsi külső megjelenése, hiszen döntően modern és letisztult megoldássokkal találkozhatunk, de mellette szerencsére maradtak fizikai gombok is a műszerfalon a fontosabb funkciók eléréséhez.
A két egymás mellé helyezett 12 colos kijelző felülete teljesen személyre szabható, értelemszerűen a kormány mögötti rész a vezetéshez fontos funkciókat jeleníti meg, a másik pedig az infotainment rendszer irányítására szolgál. Mindezek mellé még egy kiterjesztett valóság (AR) alapon működő Head-Up Display is található a műszerfal tetején, szintén fontos információkkal ellátva a vezetőt menet közben.
Az Ioniq 5 az újgenerációs SmartSense biztonsági csomagot is megkapta, aminek köszönhetően autópályán képes magától vezetni az elektromos járgány, illetve városban folyamatosan figyeli a környezetét, felismeri a gyalogosokat és a táblákat, illetve figyelmeztet, ha balesetveszélyes helyzet alakul ki. Az újdonság forgalmazása idén nyáron kezdődik, az árazása egyelőre még ismeretlen.