A Hyundai hivatalosan is bemutatta új szoftvermárkáját, a Pleost, valamint a következő generációs infotainment rendszerét, a Pleos Connectet. Az új rendszer 2026 második negyedévében debütál, és a vállalat tervei szerint 2030-ra több mint 20 millió járműben lesz megtalálható.
A Pleos Connect az Android Automotive operációs rendszeren alapul, és okostelefon-szerű felhasználói felületet kínál, amely testreszabható és könnyen kezelhető funkciókkal rendelkezik. Bár a Hyundai egyelőre kevés hivatalos képet tett közzé, a bemutatott előzetesek alapján az új rendszer egy nagy, lebegő kijelzőt kap, amely hasonlít a Tesla modelljeiben található megoldásokhoz.
A Hyundai szerint a rendszer egyik legnagyobb újdonsága a Gleo AI nevű intelligens asszisztens, amely fejlett hangfelismerésen alapuló járművezérlést tesz lehetővé. Emellett a Pleos ID is bemutatkozik, amely egy felhőalapú, vezetőhöz kapcsolt profil. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók beállításai bármely Pleos Connect-alapú járműben elérhetők legyenek, megkönnyítve például a családon belüli autócserét.
A Hyundai továbbá kiemelte, hogy a Pleos egy teljeskörű szoftverplatform, amely magas teljesítményű chipeket és vezérlőket, járműüzemeltetési rendszereket, felhőinfrastruktúrát, flottakezelést, valamint mobilitási és logisztikai optimalizációs megoldásokat is magában foglal. A vállalat szerint ez az integrált rendszer olyan okos mobilitási funkciókat tesz lehetővé, mint az autonóm vezetés, a járművek közötti kapcsolat, a valós idejű adatfeldolgozás és az optimalizált útvonaltervezés.
A Hyundai további fontos bejelentése, hogy 2027 végére érkezik a vállalat új, Level 2+ félautonóm vezetési rendszere. A technológia a kamerák és radarok segítségével érzékeli a jármű környezetét, és mesterséges intelligencián alapuló mélytanulási döntéshozatali struktúrát alkalmaz.
A részletek egyelőre nem ismertek, de ha a Hyundai megoldása hasonlít a Volkswagen által alkalmazottakra, akkor a felhasználók olyan funkciókra számíthatnak, mint a kormány fogása nélküli vezetés bizonyos utakon, automatikus sávváltás, valamint a forgalmi dugó asszisztens.