Volkswagen bemutatta az európai piacra szánt belépő szintű elektromos autójának első hivatalos előzetesét, melynek ára 20 000 euró körül alakul majd. A modell piaci bevezetését 2027-re tervezik, de a koncepció verziót jövő hónapban fogják bemutatni.
A VW Up! utódjáról először február 5-én közölt a vállalat egy sötét teaser képet, majd február 13-án a közösségi médiában megosztott pár vázlatot, amelyek már jobban megmutatják az autó külső dizájnját.
Bár a Volkswagen hivatalosan még nem erősítette meg a modell nevét, néhány utalás már látható. Az eredeti teaser képen az „ID. One” felirat szerepelt, míg az Instagramon megosztott vázlatoknál az „ID. Every1” hashtag bukkant fel, ami a 2023-as ID. 2all koncepcióval összhangban áll. A tervek szerint 2026-ban érkezik a 25 000 euró alatti ID. 2 szupermini, majd 2027-ben a 20 000 euró alatti ID. 1 városi autó.
A Volkswagen formatervezésért felelős vezetője, Andreas Mindt, a következő szavakkal írta le a vázlatokat: „Bátor magabiztosság találkozik az időtlen egyszerűséggel! Kompakt, mégis tágas dizájnjával az új belépő szintű elektromos autónk zökkenőmentesen ötvözi a funkcionalitást és a stílust. A karizmatikus orrkialakítástól a mosolygó hátsó részig minden részlet örömteli kapcsolatot teremt.”
Az autó külső dizájnja hasonlít a 2021-es VW ID. Life koncepcióhoz, de jóval játékosabb formanyelvet követ. A 3D LED grafikás fényszórók a fekete hűtőrácsba vannak integrálva, amelyet egy megvilágított VW embléma díszít. Az autó oldalán a markáns sárvédők és a nagyméretű könnyűfém felnik dominálnak, míg a hátsó részen egy üveg csomagtérajtó emeli ki a városi autók tipikus jegyeit.
Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója így jellemezte az új ID modellt: „Egy megfizethető, magas minőségű, nyereséges elektromos Volkswagen Európából Európának.” A vezér külön kiemelte, hogy biztosra kell menniük egy ilyen autóval, hiszem a helyi régió az autóipar „Bajnokok Ligája”.
Az ID. 1 a MEB platform rövidebb változatára épül, amelyet a kissé nagyobb ID. 2-vel oszt meg. Kompakt mérete miatt várhatóan kisebb, megfizethetőbb akkumulátorcsomaggal szerelik fel, valószínűleg egyetlen villanymotorral párosítva. Ezen az alapokon nemcsak a Volkswagen, hanem a Skoda és a Seat is hasonló belépő szintű elektromos autókat fejleszthet, csökkentve a gyártási költségeket.
További modellek érkeznek, köztük a Golf és a T-Roc elektromos változatai. Bár a Golf gyártását Mexikóba helyezik át, Thomas Schäfer megerősítette, hogy a wolfsburgi üzem továbbra is a Volkswagen márka „szíve” marad az elektromos korszakban.