A nemrég ismét életre kelt angol karosszériaépítő műhely hivatalosan is leleplezte az első modern autóját, mely természetesen egy igazi klasszikusnak állít emléket. Itt a Radford Type 62-2.
Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy Jenson Button közbenjárásával egy rég elfeledett, ám a korában kimondottan nevesnek számító karosszériaépítő műhely. Ez a Radford, mely az 50-es években még Bentley és Rolls-Royce átalakításokkal hívta fel a figyelmet, de dolgoztak sportosabb modelleken, például a Ford GT40-en is. Az újkori Radford ismét a versenyautók világát veszi alapul, a most bemutatott újdonságuk ugyanis egy igazi legendának, az 1969-es Lotus Type 62-nek állít emléket.
A Type 62-2 névre keresztelt különlegesség a Lotus által megalkotott alumínium-vázra épül némi merevséget adó módosítással. A lengéscsillapítás állítható, ráadásul Jenson Button elmondása szerint egészen szélsőséges keretek között, azaz a luxusautók világát vegyítik a srácok a versenyautós életérzéssel.
A karosszéria szénszálas kialakítást kapott, ami Mark Stubbs keze munkáját dicséri és nagy szerepet játszik a mindösszesen 1000 kilogrammos önsúly elérésében. Természetesen ilyen adottságokkal játszi könnyedséggel vesz lendületet a különlegesség, melynek meghajtásáról a Toyota eredetű 3,5 literes V6-os egység gondoskodik 430 vagy 500 lóerős teljesítménnyel kiviteltől függően, de a tervek szerint a későbbiekben lesz egy még jobban kihegyezett 600 lovas megoldás is a kínálatban „JPS” elnevezéssel.
Stílusosan mindösszesen 62 példányt készítenek el a modern-klasszikus sportkocsiból, melynek az árazása egyelőre nem publikus. Legyen elég annyi, hogy jó eséllyel vagyonokról beszélünk és így is garantált, hogy pillanatok alatt lesz gazdája az összes Type 62-2-nek.