A régóta jól csengő Vitara elnevezést vette magára a Suzuki első tisztán elektromos autója, de igazából semmi köze nincs a jelenlegi belsőégésű motoros generációhoz. Az eVX koncepció szériagyártású változatáról van szó.
Azt már régóta tudni lehet, hogy a Suzuki gőzerővel dolgozik az első tisztán elektromos autóján, hiszen már tavaly bemutatták eVX néven a teljesen villanyos tanulmányukat. Azóta alaposan felpörögtek az események, kiderült például, hogy a Toyota kínálatában is megjelenik majd az újdonság. Most ráadásul be is mutatkozott a tanulmány sorozatgyártásra érett változata, melyet a jól csengő eVitara megjelöléssel láttak el.
Persze, ez ne tévesszen meg senkit, egy teljesen új autóról van szó, melynek semmi köze sincs a belsőégésű motorral szerelt jelenlegi generációhoz. Eleve a padlólemez is teljesen más, hiszen a kocsi a Heartect-e platformra épült fel, bár dizájn tekintetében amennyire lehet, igyekeztek tovább vinni az eredeti Vitara szellemiségét. Méretét tekintve is különbözik az eVitara, hiszen 4,28 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 1,64 méteres magasságával valamivel nagyobb, mint az eddigi próbálkozások.
A belső térben teljesen új műszerfallal találkozhatunk, melynek meghatározó eleme a két egymáshoz csatlakozó kijelző, így egyesítve a digitális műszeregység és az infotainment rendszer felületét. A kormány és a kezelőszervek is új dizájnt kaptak, amivel az eddigi Vitara világához képest érezhetően modernebb hatást kelt a környezet.
Meghajtás tekintetében elég sokféleképpen alakítható az eVitara. Az akkumulátorok teljesítménye lehet például 49 vagy 61 kilowattórás, illetve egy- és kétmotoros elrendezés is kérhető. Ezek függvényében 142, 171 vagy 181 lóerőről beszélhetünk, az utóbbi esetben két hajtott tengellyel. A hatótáv 400 kilométerre tehető a nagyobb akkumulátor esetében.
A gyártás Indiában kerül lebonyolításra, onnan szolgálják majd ki a globális piacot várhatóan 2025 elejétől. Az árazás egyelőre még ismeretlen.