hirdetés

Itt a Toyota Supra legerősebb változata

Persze, mivel NHRA Funny Car kategóriáról van szó, az utcai autóra csak a dizájn emlékeztet, mégis fontos momentum, hogy a Toyota a Suprát versenyezteti tovább a Camry helyett a neves gyorsulási verseny szériában.

Sokan nem is gondolnák, de a Toyota igencsak komolyan veszi az amerikai gyorsulási verseny szériát. Immár tíz éve például egy Camry átirattal versenyeznek az NHRA Funny Car kategóriában, most pedig megérkezett a legújabb versenyautójuk, immáron Supra dizájnnal.

Természetesen tényleg csak a dizájn egyezik valamilyen szinten az utcai GR Supra modellel, hiszen a szóban forgó kategóriában teljesen más elvek szerint felépített gépek versengenek, a megnevezés ellenére pedig közel sem vicces az, amit ezek a szerkezetek teljesítmény szinten fel tudnak mutatni.

A kategória megszabja, hogy V8-as motorokkal kell szerelni az autókat melyek teljesítménye nem lehet több 8111 lóerőnél, így jó eséllyel a Toyota mérnökei is ennyit préseltek ki a 8,2 literes erőforrásból. A technikával kapcsolatban többet nem árultak el a gyáriak, arra viszont kitértek, hogy a Supra versenyautó több szempontból is előrelépés a Camry átirathoz képest.

Ott van például mindjárt az, hogy sokkal jobb a kilátás belőle és több hely maradt a bukósisaknak is a beltérbe. Mindezek mellett megerősítették a biztonsági utascellát is és több biztonsági habot használtak a belső tér kialakításakor. A módosításokat nem más, mint az NHRA Funny Car bajnok, J.R. Todd felügyelte, aki elmondta, hogy bár a fejlesztés alatt az ütőképességre koncentráltak, minden eddiginél több figyelmet kapott a biztonság kérdése is, aminek ő nagyon örül.