A túraautó-világbajnokságból kiszáll, de a rali-világbajnokságra visszatér a Citroen, és a C3-ból építették a legújabb versenyautót, ami az új szabályoknak köszönhetően brutális lett.
Még jóval a közúti változat premierje előtt megmutatta a Citroën, hogy milyen lenne az új C3-ból épített versenyautó, most pedig már azt a gépet mutatták meg, amivel 2017-ben rajthoz is állnak a Monte Carlo-ralin. A francia márka számtalan futamgyőzelem és bajnoki cím után kiszáll a túraautó-világbajnokságból, azért, hogy ismét gyári csapattal térjen vissza a rali-világbajnokság mezőnyébe. Jókor teszi ezt, hiszen bár a többszörös bajnok Volkswagen elhagyja a sorozatot, a szabályok változása miatt a Ford, a Hyundai és a most érkező Toyota is új autót épített, ezért mindenki egyenlő esélyekkel indul. A végleges versenyautó a korábbi C3 WRC tanulmányhoz képest is brutális maradt. A karosszériát háromajtóssá alakították és alaposan kiszélesítették, és még az eddiginél is nagyobb, kétrészes légterelő szárny került hátulra. A kipufogóvéget középre költöztették, méretes diffúzor veszi körbe, és stilizálva még a szériamodell Airbump betétjei is megmaradtak. A szabályok értelmében 380 lóerőre növelték a teljesítményt, így a Citroën 1,6 literes turbós motorja is ennyire képes.