hirdetés

Kétmillió forintért kapható új Lada

Újra megkezdődött a Lada magyarországi forgalmazása, a kínálat kétmillió forinttól indul, az egyelőre kilenc márkakereskedőből álló hálózat öt év garanciát vállal az orosz autókra.

December közepén hivatalosan is megkezdődött az új Lada-modellek magyarországi forgalmazása. A rendszerváltásig, és egy kicsivel utána is a Lada a legnépszerűbb új autónak számított itthon, ám az orosz gyártó már tíz éve nem foglalkozott az exporttal, és öt éve a magyarországi képviselet is megszűnt. Az új importőrt, a Lada Hungary-t a Duna Autó alapította, és külön érdekesség, hogy a Lada európai visszatérésének első állomása a magyarországi kereskedőhálózat megnyitása.

Lada Granta
A kínálat a Granta lépcsőshátú változatával indul, amelynek Standard kivitele 1 999 000 forintért kapható, és már ezért is egészen jó felszereltséget ad a Lada. Szériafelszerelés a két légzsák, ESP, szervokormány, első elektromos ablakemelő, központi zár és fedélzeti számítógép. A Ladák már alapkivitelben is mutatósak, hiszen a színre fújt lökhárítók, kilincsek és tükörházak, valamint a 15 colos könnyűfém kerekek is alapáron járnak. Igaz, a kormányoszlop csak magasságában állítható, a vezetőülés magasságát nem lehet állítani, és kettőnél több légzsákot még felárért sem lehet rendelni. A Granta praktikus ötajtós karosszériával is készül, ami 200 ezer forinttal kerül többe a lépcsőshátúnál, ekkor a csomagtér 520 helyett 440 literes, de a hátsó ülések előredöntésével bővíthető.

Lada Kalina
A kínálat másik alapja a 2 199 000 forinttól kínált Kalina, amely ötajtósként és kombiként érhető el, az utóbbiból pedig 250 ezer forintos feláron megemelt futóművel és látványos karosszéria-kiegészítőkkel divatos szabadidős változat is készül Kalina Cross néven. A 3,89 méter hosszú és 240 literes csomagterű (kombiként 4,08 méteres és 355 literes csomagterű) kisautó szériafelszereltsége ugyanaz, mint a Granta esetében, de már a Standard szinthez is jár a Bluetooth és USB kapcsolatos gyári rádió és a távirányítós központi zár. A jobban felszerelt kivitelekben pedig mindegyik modellnél jár a klímaberendezés, hátul is elektromos az ablakemelő, elektromosan állíthatók a fűthető tükrök, ezen felül a szélvédő és az első ülések is fűthetők, de ködfényszóró, tolatóradar és multimédiás rendszer is elérhető. 2,5 millió forintért már egy egészen jól felszerelt, klímás Ladát lehet kapni, és a legdrágábban extrázott modellek ára is alig haladja meg a 3 millió forintot.

Lada-motorokkal
A Lada többségi tulajdonosa a Renault-Nissan csoport, ennek ellenére a Kalina és a Granta még eredeti Lada-fejlesztés, ezért nincsenek benne a francia-japán cég alkatrészei. Mind a két modellcsaládot a Lada saját 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorjával szerelik, amely az alapváltozatban nyolcszelepesként 86 lóerős, míg a jobban felszerelt kivitelekhez 16 szelepesként, 96 lóerővel jár. A végsebesség minden esetben 168 km/óra, és a motorok megfelelnek az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási szabványnak, de a modernebb erőforrás valamivel takarékosabb, 6,6 helyett 6,4 liter az átlagfogyasztása száz kilométeren. Csúcsfelszereltség esetén az ötfokozatú kézi helyett négyfokozatú automata sebességváltót kínál a Lada.

Lada 4×4
A kínálat fontos tagja még a Lada 4×4, amely nálunk Niva néven vált ismertté, de a nevet már a General Motors és a Lada vegyesvállalata használja egy teljesen eltérő, Chevrolet-emblémájú terepjárón. A Lada 4×4 azonban még az eredeti Niva receptje szerint készül, 1,7 literes, 82 lóerős benzinmotorral, amellyel 137 km/órára képes és 9,5 litert fogyaszt százon a mindenre képes terepjáró. A 4×4 Classic alapmodell 2 799 000 forintba kerül, de ezért a pénzért csak blokkolásgátló, szervokormány és központi zár jár. A 4×4 Urban jóval modernebb megjelenésű a műanyag lökhárítókkal és a 16 colos könnyűfém kerekekkel, ehhez a 3 199 000 forintért kínált kivitelhez már elektromos ablakemelő és ülésfűtés is jár, a klímaberendezés pedig opció.

Garancia és kereskedések
Az új importőr olyan márkakereskedéseket választott ki a száz jelentkező közül, amelyek már tapasztalattal és bemutatóteremmel rendelkeznek, így nem igényelt nagy beruházást a nyitás. A kereskedések kilenc helyen, Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen árulják a Ladákat, de a hálózat a későbbiekben újabb tagokkal bővül. A Lada néhány éve komoly változtatásokat hajtott végre a gyárban, ennek köszönhetően az autók minősége egyre javul, így minden autóra 5 évig vagy 100 ezer kilométerig érvényes garanciát vállalnak. 2016-ban a hazai képviselet célja legalább ezer autó értékesítése, ami a nagy előzetes érdeklődés fényében egyáltalán nem teljesíthetetlen.