hirdetés

Kezelésbe vette az Alpina a legnagyobb BMW-t is

Az Alpina ugyan BMW modellek tuningolásával foglalkozik, ám ezt olyan profi szinten űzik a srácok, hogy már külön márkaként vannak jelen a piacon. Most a legnagyobb bajort, az X7-est faragták át.

Az Alpina esetében már megszokhattuk, hogy nem igazán tudnak félmunkát végezni. Nem hiába vannak a tuningos srácok önálló márkaként jelen a piacon, hiszen sosem elégedtek meg egy kis csinosítással, vagy egy pici motorvezérló áthangolással. Na de változik valamit a helyzet, ha egy gigantikus SUV kerül a műhelyükbe? Természetesen nem!

Bemutatkozott ugyanis az Alpina XB7, mely a bajor kínálat legnagyobbján, a BMW X7-esen alapul. Mivel az X7 eleve brutális külső vonalakkal rendelkezik, így itt nem kellett sokat okosítaniuk a mestereknek, megelégedtek a lökhárító toldatok, a kis hátsó spoiler, a gigantikus 23 colos felnik és a négy kipufogó felhelyezésével.  Belül igazi luxusautós hangulattal találkozhatunk, de ez nem az Alpina érdeme, hiszen már gyári állapotban hozza a kastély hangulatot az X7-es.

Az igazi meló a hajtáslánc átdolgozásánál figyelhető meg. A 4,4 literes biturbó V8-as benzines egység itt már 621 lóerős teljesítményre képes, a 800 Nm-es nyomaték pedig elképesztő módon 2000-es fordulattól egészen 5000-ig megvan. Ennek is köszönhető, hogy bár egy nagyon nehéz és kegyetlenül nagy autóról van szó, a 100-as sprintet sportautókat megszégyenítő módon 4,2 másodperc alatt teljesíti.

Természetesen feszesebb felfüggesztést is kapott az XB7, illetve a manőverezőképességén is tudtak javítani azzal, hogy a hátsó kerekeket is kormányozhatóvá tették. A négydugattyús fékeket a Brembo szállította, így a megállással sem lehet probléma, bár ekkora tömeget 290 kilométeres óránkénti sebességről (ennyit tud maximálisan a kocsi) lelassítani nem éppen egyszerű mutatvány, ráadásul gyakori fékbetét cserét is eredményezhet.