hirdetés

Kézi váltós a legújabb Porsche 911 R

Pályára tervezett, de közúton is használható sportautót mutatott be a Porsche, az új 911 R pedig még közvetlenebb élményt nyújt, mint az alapjait adó GT3 RS.

Újabb változatban mutatta be legendás sportautóját a Porsche. A genfi autószalonon leleplezett 911 R alapjait a GT3 RS kivitel adja, de az újdonság, ha lehet, akkor még közvetlenebb formában nyújtja a száguldás élményét. A legújabb GT3 RS ugyanis már csak automata sebességváltóval volt kapható, és bár a kormánykerék mögötti váltófülek gyors kapcsolást garantálnak, a vásárlók kérésére a Porsche végül elkészítette a kézi váltós kivitelt is.

A 911 R ráadásul jelentősen, 50 kilogrammal könnyebb is, mint a GT3 RS, az 1370 kilogrammos tömeg elérésében a szénszálas anyagból készült motorházfedél, a magnézium tető, valamint a műanyag oldalablakok és hátsó szélvédő is szerepet játszottak. A belső tér puritánabb, a kormánykerékről hiányoznak a kapcsolók, de hifi vagy klímaberendezés is csak kérésre kerül az autóba.

A 4 literes, hathengeres boxer szívómotor a GT3 RS-ből származik, 500 lóerős teljesítményét 8500-as percenkénti fordulaton adja le, a legnagyobb nyomaték 460 Nm. A hatfokozatú kézi váltóval a 911 R már 3,8 másodperc alatt eléri a százas tempót, a végsebessége 323 km/óra. A vezethetőséget önzáró differenciál, hátsókerék-kormányzás és kerámiafékek fokozzák, a központi kerékcsavaros, 20 colos kerekek és a karosszéria dekorációja a versenyautókat idézi.