hirdetés

Kínai rekord a Nürburgringen

A Xiaomi nemrég jelentette be, hogy az SU7 modellből készítenek egy 1500 lóerős kivitelt is Ultra néven. A prototípus már elkészült, el is vitték a Zöld Pokolba, ahol a négyajtós kategóriában legjobb időt tudtak futni vele.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk korábban, a kínai Xiaomi nem veszi félvállról a lóerőháborút sem. Az SU7 modelljüket tovább csiszolgatva egy 1500 lóerős kivitelt terveznek piacra dobni Ultra megjelöléssel.

A jelek szerint a projekt egész szépen halad, hiszen már elkészült pár prototípus is, melyeket nem féltek a gyáriak elvinni egy kis Nordschleife próbálgatásra. Persze, a próbálgatás képletesen értendő, hiszen egyértelműen egy körrekord felállítása volt a céljuk.

Ehhez az autót felkészítették a pályára, azaz kapott egy kis könnyítést, pályagumikat és némi aerodinamikai tuningolást is. Az eddigi 1548 lóerőn nem módosítottak, nem is lett volna értelme, hiszen ennél a teljesítménynél már a tapadás leginkább a gyenge pont.

A bejelentett eredmények szerint azonban ezzel sem volt gondjuk, a kocsi volánja mögött helyet foglaló David Pittard (aki nem mellesleg a helyi 24 órás versenyek bajnoka már második éve) 6 perc 46 másodperc és 874 ezredmásodperc alatt tudta le a kört. Ez egészen elképesztő módon 20 másodperccel gyorsabb, mint amit az eddigi négyajtós rekorder, a Porsche Taycan Turbo GT tudott felmutatni, igaz az egy ténylegesen utcai modell volt, nem felkészített prototípus. Az viszont mindenképpen impozáns, hogy az SU7 Ultra még könnyítésekkel is 1900 kilós tömeggel rendelkezik, ami tekintetében az időeredmény tényleg megsüvegelendő.