A Suzuki bemutatta első teljesen elektromos modelljét, az e Vitarát, amely új fejezetet nyit a márka történetében. Az e Vitara egy önálló modell, amelyet a Toyotával közösen fejlesztettek, és Indiában gyártanak.
A Suzuki tervezői a „high-tech” és „kaland” kulcsszavak mentén alkották meg az e Vitara formavilágát. Az autó sportosabb és modernebb megjelenést kapott, miközben egyértelműen megmaradt szabadidő-autónak. Különösen látványosak az elöl-hátul egyforma hármas grafikájú LED-fényszórók, valamint az aerodinamikailag, utólagos betétekkel optimalizált, 18-19 colos kerekek.
A bemutatón külön hangsúlyozták, hogy a külső, fényezetlen műanyagok kialakításra is figyeltek, a lökhárítón például mérsékelten fényes, nem hivalkodó textúrát alkalmaztak, míg a küszöb alján magasfényű, kőzetszerű mintázatot figyelhetünk meg.
Az e Vitara méreteiben jelentősen eltér a belső égésű változattól, hiszen 4275 mm hosszú, ami 9 cm-rel nagyobb, mint a korábbi modell. Szélessége 1800 mm, így 2,5 cm-rel lett szélesebb, míg magassága 1635 mm-re nőtt, ami 3,5 cm-es gyarapodást jelent. A legnagyobb változás azonban a tengelytávnál figyelhető meg, amely 2700 mm-re bővült, ezzel 20 cm-rel hosszabb lett az elődjénél. Bár a jármű nagyobb lett, a hasmagassága változatlanul 18 cm, ami megfelelő terepképességeket biztosít.
A színválaszték is változott, az újdonság fehér, fekete, piros, szürke és kék árnyalatokban érhető el, egyes kivitelek pedig kéttónusú fényezéssel is rendelhetők, ahol a tető eltérő színű.
A belső tér teljesen megújult a korábbi Suzuki modellekhez képest. A gyártó komoly előrelépést tett a digitalizáció és a technológiai fejlesztések terén, hiszen a vezető előtt egy 10,25 colos digitális műszeregység található, amely személyre szabható grafikával rendelkezik. A középkonzolon egy 10,1 colos érintőkijelző kapott helyet, amelyen a klímavezérlés és egyéb funkciók is elérhetők. A rendszer támogatja az egyedi háttérképek feltöltését, és a négy külső kamera által biztosított 360 fokos nézetet is megjeleníti a könnyebb parkolás érdekében.
A sötét színvilágot színes kárpitok és műanyag elemek váltották fel, emellett 12-féle hangulatvilágítás állítható be. A magasabb felszereltségű változatok bőrüléseket kapnak, míg az alapmodellek szövetborításúak, de mindkét esetben a látványos barna-fekete színvilág dominál.
A GLX, tehát magasabb felszereltségű modellek az Infinity prémium hangrendszerrel érkeznek, amely 9 hangszórót és egy mélynyomót tartalmaz. Az ergonomikus, lapított kormánykerék és az elektromosan állítható ülések további kényelmi extrákat kínálnak.
Az új Suzuki három különböző hajtáslánccal lesz elérhető, így a vásárlók igényeik szerint választhatnak a különböző teljesítményű és hatótávolságú verziók közül. Az alapmodell egy 49 kWh kapacitású akkumulátorral és elsőkerék-hajtással érkezik, amely 144 lóerős teljesítményt és 189 Nm nyomatékot biztosít. Ennél erősebb változat a 61 kWh-s akkumulátorral szerelt elsőkerék-hajtású modell, amely már 174 lóerővel rendelkezik, de a nyomatéka továbbra is 189 Nm marad. Az összkerékhajtású csúcsváltozat ugyancsak egy 61 kWh-s akkumulátorcsomagot kap, azonban itt az első tengelyen egy 174 lóerős, míg a hátsó tengelyen egy 65 lóerős villanymotor dolgozik, így az összteljesítmény 184 lóerőre emelkedik, a nyomaték pedig eléri a 300 Nm-t.
A hatótávolság a WLTP szabvány szerint várhatóan 350 és 430 km között alakul, ami annak köszönhető, hogy az elektromos Vitara hatékonyságát hőszivattyús klímarendszer és intelligens energiafelhasználási megoldások növelik, amelyek optimalizálják az akkumulátor teljesítményét és az energiafelhasználást különböző vezetési körülmények és külső hőmérsékleti ráhatás között.
Elektromos autóról van szó, tehát a töltés kérdése sem hanyagolható el. Gyorstöltés esetén DC töltővel az akkumulátor 10-ről 80%-ra körülbelül 45 perc alatt tölthető fel. Hagyományos váltóáramú (AC) töltés esetén egy háromfázisú 11 kW-os töltővel a kisebb, 49 kWh-s akkumulátor 4,5 óra alatt, míg a nagyobb, 61 kWh-s akkumulátor 5,5 óra alatt érheti el a teljes töltöttséget. Egyszerűbb, egyfázisú 7 kW-os AC töltővel ugyanez a folyamat a kisebb akkumulátornál 6,5 órát, a nagyobbnál pedig 9 órát vesz igénybe.
Az e Vitara vezetési élményét három fő üzemmód határozza meg: ECO, NORMAL és SPORT. Az összkerékhajtású modellek a Suzuki jól bevált ALLGRIP-e rendszerét kapják, amely két további üzemmódot is kínál: az AUTO mód az optimális tapadás érdekében automatikusan osztja el a nyomatékot a kerekek között, míg a TRAIL mód a fékek segítségével szimulál önzáró differenciálművet, ezzel javítva a jármű terepjáró képességeit. Az intelligens vezetéstámogató rendszerek közé tartozik az aktív kanyarvezérlés, a hegymenet-asszisztens és a lejtmenetvezérlő, amelyek tovább növelik a biztonságot és a kényelmet szélsőséges útviszonyok között is.
A Suzuki e Vitara gyártása 2025 áprilisában kezdődik, és a sorozatgyártás egy hónappal később indul. Az előértékesítés nyáron veszi kezdetét, míg az első értékesített autók ősz elején érkezhetnek meg.
Az e Vitara főbb versenytársai közé tartozik a Volvo EX30, a Kia EV3, a Peugeot e-2008, a Ford Puma Gen-e, a Hyundai Kona Electric, a BYD Atto 2, valamint a testvérmodell Toyota Urban Cruiser. Ezekre a Suzuki magasabb felszereltséggel és kedvezőbb árral licitálna rá, bár ez utóbbi egyelőre még nem áll rendelkezésre a hazai piacon.