A Mercedes az elektromos hajtások mellett látja a lehetőséget még az üzemanyagcellás megoldásokban is. Ezt támasztja alá a legújabb tanulmányuk mely lényegében egy hidrogénnel hajtott áramvonalas kamion.
Mikor gyakorlatilag minden gyártó az elektromos irány felé menekül gőzerővel, az olyan nagy cégek, mint például a Mercedes még képesek meglátni a lehetőséget a többi alternatív hajtásban is. A csillagosok szerint az üzemanyagcellás megoldás például tökéletesen képes kiszolgálni a tehergépjárművek piacát is.
Ezért is hoztak össze egy tanulmányt, mely első pillantásra egy teljesen új konstrukciónak tűnik, ám az áramvonalas forma alatt a jelenleg is futó Actross fülkéje található meg. Természetesen már a burkolatok miatt felfigyel az ember a GenH2 koncepcióra, ám az igazán különleges része a dolognak kívülről nem látható.
A kamion hajtásáról ugyanis nem dízel vagy benzin gondoskodik, hanem egy 300 kW-os hidrogéncella és egy azt kiegészítő 70 kWh teljesítményű akkumulátor csomag teszi ezt meg. Ezek adnak kellő energiát a két elektromos motornak, melyek együttesen folyamatos 308 lóerő leadására képesek, de ha a szükség úgy kívánja rövid ideig tudják a 449 lóerős teljesítményt is.
Ezzel az üzemanyagcellával 1000 kilométeres hatótávot ígérnek a gyáriak, ami még dízel fronton is megállná a helyét. A Mercedes tehát ismét rávilágított arra, hogy ugyan a tisztán elektromos hajtás a jövő részét képezi, ám nem állhat csak abból.