hirdetés

Megmutatta magát az új Opel Astra

Az Astra hatodik generációja hamarosan bemutatásra kerül és az Opel elérkezettnek látta az időt, hogy pár részletfotót szivárogtasson, melyekből kitűnik, mennyire radikálisan definiálják újra a kicsit beszürkült, tömegtermék Astrát.

Az L Astra immáron a Stellantissal közös, EMP2 (Eficient Modular Platform 2) padlólemezre épül, csakúgy, mint a Grandland X és természetesen a Vizor nevű új Opel-arcot kapja, melyet a széles maszk és az ultravékony, IntelliLux LED fényszóró ural. Érdemes megfigyelni a képeken nagyon finom és minimális illesztési hézagokat, kíváncsiak vagyunk, vajon a szériapéldányoknál is tudja-e tartani ezt a minőséget a gyártó, főleg most, hogy az egész gyártást Rüsselsheimbe költöztették (a brit Ellesmere Port és a lengyel Gliwice helyett). Az EMP-platformról árulkodik amúgy a jellegzetes géptető-vonal is, amely a sárvédőív tetején fut körbe.

A szögletes, határozott vonalú formaterv odabent is tetten érhető, a sofőr látómezejét – egészen a középkonzol vonaláig – a Pure Panel nevű kettős kijelző uralja melyet – hál Istennek – egy fizikai gombokat is tartalmazó klímapanel egészít ki. Így az Opel nem követte el azt a hibát, hogy erőből próbálja meg integrálni a létező összes kényelmi funkciót az érintőképernyőre, szembemenve akár a vezetésbiztonsággal vagy a felhasználó kényelmével is. A két képernyő ívesen fut, annyi látszik, hogy nem sikerült egy plexi vagy érintésérzékeny felület alá integrálni őket, így a törés a kettő között szemmel látható. Bár akár még azt is mondhatnánk, hogy illik a koncepcióba.

Az új L Astra elsőként egy plug-in hibrid verziókban érkezik a német piacra: a már jól ismert 180 lóerős, 1.6-os turbómotort egy 109 lóerős villanymotor egészíti ki, melyek együttes teljesítménye elsőkerékhajtású változatban 224 lóerő, összkerékhajtásúként megközelítőleg 300 lóerő lesz majd, utóbbi adja alapját majd az OPC változatnak is.

Természetesen megkapja a Corsa háromhengeres 1.2-es turbómotorjait is, ezek 110 illetve 130 lóerősek lesznek, ahogyan marad még egy 102 lóerős 1.5-ös HDi turbódízel-alternatíva is. Az igazi nagy ugrás azonban a több, mint 400 kilométeres maximális hatótávot ígérő elektromos változat lesz.