hirdetés

Megújult a Skoda Enyaq és Enyaq Coupe: frissebb dizájn, nagyobb hatótáv, fejlettebb technológia

A Skoda bemutatta az Enyaq és Enyaq Coupe modellek frissített változatait, amelyek megújult dizájnt, javított aerodinamikát, fejlettebb technológiai megoldásokat és nagyobb hatótávot kínálnak. Az eredetileg 2020-ban debütált Enyaq, valamint a 2022-ben a palettára csatlakozó Coupe-SUV verzió a Skoda elektromos stratégiájának továbbra is kulcsfontosságú szereplői.

A most bemutatott ráncfelvarrás által hozott egyik legfeltűnőbb változás az autó elején történt, ahol a frissített Enyaq modelleket hangsúlyos, megvilágított hűtőráccsal és új, osztott LED-mátrix fényszórókkal látták el. Az úgynevezett „Tech-Deck Face” dizájn, valamint a letisztultabb lökhárítók közelebb hozzák az Enyaq megjelenését a kisebb Elroq SUV-hoz. Az oldalsó és hátsó kialakítás nagyrészt változatlan maradt, megőrizve az Enyaq jellegzetes sziluettjét.

Az új dizájn mellett az aerodinamikai fejlesztések is hozzájárultak a hatékonyság növeléséhez. Az Enyaq légellenállási együtthatója 0,245-re csökkent (a korábbi 0,264-ről), míg a Coupe verzió most 0,229-vel büszkélkedhet (a korábbi 0,240 helyett), amely a Škoda történetének legjobb értéke.

A frissítéssel az alapfelszereltséghez tartozó tételek is alaposan kibővültek. Ezek között szerepel egy 5 hüvelykes digitális műszercsoport, egy 13 hüvelykes infotainment kijelző, fűthető ülések és kormánykerék, háromzónás klímaberendezés, vezeték nélküli töltő hűtési funkcióval, valamint elektromos csomagtérajtó.

A vezetőtámogató rendszerek tekintetében megfigyelhető ez a tendencia: alapfelszereltségként érhető el a prediktív adaptív tempomat és a holttérfigyelő rendszer. Az opcionálisan elérhető távoli parkolássegítő pedig extra kényelmet kínál. Az utastér anyagválasztásában a fenntarthatóság jegyében öko-barát opciókat is kínálnak a gyáriak.

Bár a frissített modellek ugyanazokat az 59 kWh és 77 kWh-s akkumulátorcsomagokat használják, mint elődeik, a javított aerodinamika révén a hatótáv jelentősen nőtt. A WLTP adatok szerint az új modellek hatótávja 431–587 km között mozog, szemben a korábbi 340–565 km-es értékekkel.

A vásárlók három elektromos hajtáslánc-konfiguráció közül választhatnak. Az alap Enyaq 60 (RWD) most egy erősebb, 204 lóerős (150 kW) motort kapott. Az Enyaq 85 (RWD) és az Enyaq 85x (AWD) változatok 286 lóerős (210 kW) teljesítményt nyújtanak, egy- vagy kétmotoros rendszerrel.

A jövőben várható még az Enyaq vRS csúcsmodell érkezése, amely várhatóan megtartja a 340 lóerős (250 kW) kétmotoros hajtásláncot. Akik sportosabb megjelenésre vágynak, már a kezdettől választhatják a Sportline kivitelt, amely különleges karosszériacsomagot, exkluzív kerekeket és sportfelfüggesztést kínál.

A 2025-ös frissített Skoda Enyaq és Enyaq Coupe modellek rendelése január első felében indul a főbb európai piacokon, az alapára pedig körülbelül 17 millió forint lesz.