Az Opel új márkaarculatához igazodva érkezett meg az Astra új generációja, mely minden eddiginél nagyobb, ráadásul több digitális megoldást is tartalmaz, mint eddig.
A beharangozó közlemények után végre hivatalosan is megérkeztek az első álcázás nélküli gyári képek az Opel Astra legújabb generációjáról. A németek ikonikus modellje alapvetően változott meg az eddigiekhez képest.
Igaz, a dizájn senkinek sem lehet meglepetés a Mokka óta, mely hivatalosan is bevezette a gömbvillámosok új márkaarculatát. Ennek értelmében az Astra is megkapta a jellegzetes „rostély” orrkialakítást, illetve nem spóroltak a határozott, éles vonalakkal sem a dizájnerek.
Az új generáció mindezek mellett nagyobb is lett az elődjénél. A hossza 4 milliméterrel nőtt meg (4374 mm), míg széltében 5 centit (1860 mm) toldottak bele a gyáriak. A magassága viszont csökkent másfél centiméterrel, a jobb fordulékonyság érdekében a tengelyek is közelebb kerültek egymáshoz 18 mm-el.
A belső térben érezhető, hogy nem akarták túlbonyolítani a dolgokat a tervezők, majdhogynem ingerszegény környezetről beszélhetünk a méretes egyenes felületekkel és a határozott törésvonalakkal. A központban a két méretes digitális kijelző helyezkedik el, melyek közül az egyik értelemszerűen a műszercsoportot helyettesíti, míg a másik az infotainment panel szerepét látja el.
Az Astra a Stellantis EMP2 platformjára épült fel, ami ugyan támogatja a villanyosítás eshetőségét, ám a gyáriak egyelőre nem engedik el a belsőégésű alternatívákat sem. Belépő szintnek például mindjárt ott van az 1,2 literes turbós háromhengeres benzines erőforrás 108 és 128 lóerős teljesítménnyel, illetve az utóbbi teljesítmény szintet képviseli a négyhengeres dízel alternatíva is. Konnektoros hibrid fronton az 1,6 literes benzines motorhoz párosított villanyos erőforrásra épül a kínálat 178 és 222 lóerős összteljesítménnyel. Az árazás egyelőre nem ismert, az értékesítés a tervek szerint 2022 első felében kezdődik majd meg.