A Lucid nem régóta van a piacon az Air modellel, mely kimondottan nagy érdeklődést generált az első időkben. Azóta viszont sorra fordulnak el a megrendelők az amerikai gyártótól, amely ennek hatására agresszív üzletpolitikára váltott.
Az amerikai elektromos startup cég, a Lucid csak nemrég robbant be a köztudatba, amikor mintegy Tesla riválisként piacra dobta az Air-t, a saját villanyos luxusautóját. A bevezetés alatt gyakorlatilag óriási érdeklődés alakult ki a járgányra, az idő múlásával és a világban zajló folyamatok hatására azonban kegyetlen fordulat következett be, gyakorlatilag sorra mondják vissza a megrendeléseket az ügyfelek.
Természetesen ez komoly gondot okoz a gyártónak anyagi tekintetben, amire válaszul új kampányokkal igyekeznek fenntartani az érdeklődést. Az egyik ilyen például, hogy a meglévő megrendelőknek az eredeti bevezető áron, azaz 139 ezer dollárért adják oda az autót a nyár végén bejelentett megemelt 154 ezer dollár helyett. Ha ez nem lenne elég, a Lucid-hoz visszaérkezett alig használt modelleket is kedvezményesen kezdték el értékesíteni, az eredeti ár 92 százalékáért.
Ez elsőre nem is tűnik annyira nagy kedvezménynek, ha az „átlag” autós időket nézzük, de jelenleg, amikor a kereslet megnövekedett a használt modellekre, teljesen más a leányzó fekvése. Elég arra gondolni, hogy a szintén amerikai elektromos gyártó, a Rivian az eredeti ár 132 százalékáért kínálja a használt és raktáron lévő modelleket.
Egy meg nem nevezett Lucid dolgozó mindezek mellett kiszivárogtatta, hogy a gyártó vezetősége agresszív fellépést kért egy körlevélben az alkalmazottaktól. Ez abban merül ki, hogy ha beérkezik egy megrendelés visszamondás, akkor az automatikusan nem kerül elkönyvelésre, először telefonon kell győzködni az ügyfelet arról, hogy ne lépjen vissza. Ha ez nem sikerül, akkor a körlevél szerint azt jelenteni kell a menedzsmentnek is, akik megint csak megpróbálják telefonon meggyőzni a vásárlót, hogy tényleg maradjon az. Itt még nincs vége a körnek, mert ha megint csak nem sikerül elérni a várt sikert, akkor a területi illetékes telefonja következik, aki a sikertelenség után már végre bejegyzi a visszalépés tényét.
A gyári szivárogtató szerint (és sokak mások szerint is), ez a fajta könyörgő kampány nem méltó egy luxusautót áruló céghez. Persze, a szükség és a pénz nagy úr…